All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Oligopoly Competition with Dominant Firm and Chain Stores

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A53884" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:53884 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce

  • Original language description

    Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantnífirmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhus potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu.

  • Czech name

    Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce

  • Czech description

    Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantnífirmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhus potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy ekonomiky a managementu.

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    V.

  • Issue of the periodical within the volume

    9

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    99-105

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database