Oligopoly Competition with Dominant Firm and Chain Stores
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A53884" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:53884 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce
Original language description
Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantnífirmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhus potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu.
Czech name
Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce
Czech description
Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantnífirmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhus potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ekonomiky a managementu.
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Volume of the periodical
V.
Issue of the periodical within the volume
9
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
99-105
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—