All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Trademarks and consumer

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A55653" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:55653 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ochranné známky a spotřebitel

  • Original language description

    Článek analyzuje v kontextu chování a postavení spotřebitele na trhu současnou situaci a trendy v oblasti ochranných známek jako součásti práva průmyslového vlastnictví. Zvláštní pozornost je přitom věnována české právní úpravě ochranné známky. Právní analýza je doplněna problematikou marketingového pohledu na úlohu značky včetně současných trendů v oblasti značkové politiky. Kriticky je hodnoceno používání pojmu průměrný spotřebitel. V článku je rovněž provedena statistická analýza přihlášek a registrací ochranných známek a jejich obnovené ochrany ve světě a v ČR. V souvislosti se zvyšujícím se počtem a hodnotou padělaných výrobků v mezinárodním obchodě a četnými riziky s nimi spojenými ukazuje se potřeba věnovat rostoucí pozornost účinným mechanismůmvymáhání práv na označení. Proto jsou diskutovány problémy vymahatelnosti práv k ochranným známkám a účinnost různých nástrojů pro lepší fungování systému ochranných známek.

  • Czech name

    Ochranné známky a spotřebitel

  • Czech description

    Článek analyzuje v kontextu chování a postavení spotřebitele na trhu současnou situaci a trendy v oblasti ochranných známek jako součásti práva průmyslového vlastnictví. Zvláštní pozornost je přitom věnována české právní úpravě ochranné známky. Právní analýza je doplněna problematikou marketingového pohledu na úlohu značky včetně současných trendů v oblasti značkové politiky. Kriticky je hodnoceno používání pojmu průměrný spotřebitel. V článku je rovněž provedena statistická analýza přihlášek a registrací ochranných známek a jejich obnovené ochrany ve světě a v ČR. V souvislosti se zvyšujícím se počtem a hodnotou padělaných výrobků v mezinárodním obchodě a četnými riziky s nimi spojenými ukazuje se potřeba věnovat rostoucí pozornost účinným mechanismůmvymáhání práv na označení. Proto jsou diskutovány problémy vymahatelnosti práv k ochranným známkám a účinnost různých nástrojů pro lepší fungování systému ochranných známek.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AG - Legal sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    VIII

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    99-111

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database