All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Analysis of the Chosen Topics in the Area of Trademarks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00120805" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00120805 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Analysis of the Chosen Topics in the Area of Trademarks

  • Original language description

    The importance of trademarks in all countries is growing. Consumer behaviour is affected by power of brands or trademarks. A well-built brand gives the company a great profit and evokes emotional behaviour. It is a powerful tool for marketing strategy. The value of many trademarks on the market is high and they are often objectives of counterfeiting. In the Czech Republic registered trademarks are administered by the Office of Industrial Property. That's why topic of intellectual property is mentioned.The paper deals with the denomination of origin and geographical marking of products. Country of Origin effect is mentioned as well.

  • Czech name

    Analýza vybranných témat v oblasti obchodních značek

  • Czech description

    Význam použití obchodních známek ve všech zemích je stále rostoucí. Spotřebitelské chování je ovlivněno sílou značky nebo ochranné známky. Silná značka umožňuje firmě získat vysoké zisky také zapojením emocionálního chování. Značka je významným nástrojemmarketingové strategie. Vzhledem k tomu, že hodnota ochranných známek na trhu je vysoká, jsou tyto mnohdy padělány. V České republice je registrace ochranných známek řízena Úřadem průmyslového vlastnictví, dále je diskutována s tím spojená problematikaintelektuálního vlastnictví. V příspěvku je diskutována problematika původu a geografického značení produktů. Je zmíněn také efekt CoO nebo-li made in efekt.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ICABR 2008, ACCRA, GHANA

  • ISBN

    978-80-7375-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Mendel University in Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Accra, Ghana

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article