Fair Trade in the Czech Republic in the context of sustainable development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66451" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66451 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
FAIR TRADE V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU TRVALE URDŽITELNÉHO ROZVOJE
Original language description
Světové hospodářství je v současné době silně globalizováno, což způsobuje prohlubování ekonomických a sociálních rozdílů mezi vyspělými státy a zeměmi třetího světa. Fair Trade je obchodní koncept založený na principech solidarity, dialogu a transparentnosti, který se snaží přispět k udržitelnému rozvoji. Po vstupu České republiky začal být obchod s fairtradovými produkty soustavně monitorován a jejich maloobchodní obrat vykazuje trvalý růst. Výrazné odlišnosti lze sledovat v oblasti celkového sortimentu tohoto zboží oproti jiným členským státům EU. Z hlediska počtu prodejních míst výrobků Fair Trade se tato hodnota v České republice v jednotlivých letech příliš nemění, avšak významně se mění jejich celková struktura. Fair Trade se stává nikoliv pouzeobchodní filozofií, ale také postojem jednotlivce, zájmové skupiny populace či organizace v rámci evropského prostoru.
Czech name
FAIR TRADE V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU TRVALE URDŽITELNÉHO ROZVOJE
Czech description
Světové hospodářství je v současné době silně globalizováno, což způsobuje prohlubování ekonomických a sociálních rozdílů mezi vyspělými státy a zeměmi třetího světa. Fair Trade je obchodní koncept založený na principech solidarity, dialogu a transparentnosti, který se snaží přispět k udržitelnému rozvoji. Po vstupu České republiky začal být obchod s fairtradovými produkty soustavně monitorován a jejich maloobchodní obrat vykazuje trvalý růst. Výrazné odlišnosti lze sledovat v oblasti celkového sortimentu tohoto zboží oproti jiným členským státům EU. Z hlediska počtu prodejních míst výrobků Fair Trade se tato hodnota v České republice v jednotlivých letech příliš nemění, avšak významně se mění jejich celková struktura. Fair Trade se stává nikoliv pouzeobchodní filozofií, ale také postojem jednotlivce, zájmové skupiny populace či organizace v rámci evropského prostoru.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Socioekonomické aspekty trvale udržitelného rozvoje České republiky 10 let po vstupu do Evropské unie
ISBN
978-80-87472-69-9
Number of pages of the result
7
Pages from-to
59-65
Number of pages of the book
172
Publisher name
Vysoká škola evrospkých a reigonálních studií, o.p.s.
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS chapter
—