All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Fair Trade in the Czech Republic in the context of sustainable development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66451" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66451 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    FAIR TRADE V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU TRVALE URDŽITELNÉHO ROZVOJE

  • Original language description

    Světové hospodářství je v současné době silně globalizováno, což způsobuje prohlubování ekonomických a sociálních rozdílů mezi vyspělými státy a zeměmi třetího světa. Fair Trade je obchodní koncept založený na principech solidarity, dialogu a transparentnosti, který se snaží přispět k udržitelnému rozvoji. Po vstupu České republiky začal být obchod s fairtradovými produkty soustavně monitorován a jejich maloobchodní obrat vykazuje trvalý růst. Výrazné odlišnosti lze sledovat v oblasti celkového sortimentu tohoto zboží oproti jiným členským státům EU. Z hlediska počtu prodejních míst výrobků Fair Trade se tato hodnota v České republice v jednotlivých letech příliš nemění, avšak významně se mění jejich celková struktura. Fair Trade se stává nikoliv pouzeobchodní filozofií, ale také postojem jednotlivce, zájmové skupiny populace či organizace v rámci evropského prostoru.

  • Czech name

    FAIR TRADE V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU TRVALE URDŽITELNÉHO ROZVOJE

  • Czech description

    Světové hospodářství je v současné době silně globalizováno, což způsobuje prohlubování ekonomických a sociálních rozdílů mezi vyspělými státy a zeměmi třetího světa. Fair Trade je obchodní koncept založený na principech solidarity, dialogu a transparentnosti, který se snaží přispět k udržitelnému rozvoji. Po vstupu České republiky začal být obchod s fairtradovými produkty soustavně monitorován a jejich maloobchodní obrat vykazuje trvalý růst. Výrazné odlišnosti lze sledovat v oblasti celkového sortimentu tohoto zboží oproti jiným členským státům EU. Z hlediska počtu prodejních míst výrobků Fair Trade se tato hodnota v České republice v jednotlivých letech příliš nemění, avšak významně se mění jejich celková struktura. Fair Trade se stává nikoliv pouzeobchodní filozofií, ale také postojem jednotlivce, zájmové skupiny populace či organizace v rámci evropského prostoru.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Socioekonomické aspekty trvale udržitelného rozvoje České republiky 10 let po vstupu do Evropské unie

  • ISBN

    978-80-87472-69-9

  • Number of pages of the result

    7

  • Pages from-to

    59-65

  • Number of pages of the book

    172

  • Publisher name

    Vysoká škola evrospkých a reigonálních studií, o.p.s.

  • Place of publication

    České Budějovice

  • UT code for WoS chapter