Promotion Fair Trade
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63472" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63472 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Propagace Fair Trade
Original language description
Fair Trade je obchodní partnerství založené na dialogu, transparentnosti a respektu usilující o větší rovnost, čímž přispívá k udržitelnému rozvoji. Ekvivalentním pojmem výrazu Fair Trade je v češtině spravedlivý obchod. Tímto termínem je označována lidská činnost, přesněji způsob obchodování, při kterém se koupí podporuje příležitost skupiny výrobců na spravedlivou část zisku. Základní cíle Fair Trade jsou definovány od roku 2002, kdy se poprvé objevily ve zprávě Mezinárodní organizace práce (ILO). Fair Trade obchody nejsou v České republice od svých počátků přesně monitorovány, avšak Asociace pro Fair Trade poskytuje alespoň odhady těchto obchodů. Od roku 2007 jsou Fair Trade obchody přesně zaznamenávány. Vývoj maloobchodního obratu s fairtradovými produkty má v České republice rostoucí tendenci. Na základě toho lze usoudit, že i celkový objem produktů obchodovaných v rámci Fair Trade se zvyšuje. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je však celkový obrat fairtradových produktů s
Czech name
Propagace Fair Trade
Czech description
Fair Trade je obchodní partnerství založené na dialogu, transparentnosti a respektu usilující o větší rovnost, čímž přispívá k udržitelnému rozvoji. Ekvivalentním pojmem výrazu Fair Trade je v češtině spravedlivý obchod. Tímto termínem je označována lidská činnost, přesněji způsob obchodování, při kterém se koupí podporuje příležitost skupiny výrobců na spravedlivou část zisku. Základní cíle Fair Trade jsou definovány od roku 2002, kdy se poprvé objevily ve zprávě Mezinárodní organizace práce (ILO). Fair Trade obchody nejsou v České republice od svých počátků přesně monitorovány, avšak Asociace pro Fair Trade poskytuje alespoň odhady těchto obchodů. Od roku 2007 jsou Fair Trade obchody přesně zaznamenávány. Vývoj maloobchodního obratu s fairtradovými produkty má v České republice rostoucí tendenci. Na základě toho lze usoudit, že i celkový objem produktů obchodovaných v rámci Fair Trade se zvyšuje. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je však celkový obrat fairtradových produktů s
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Agrarian Perspectives - Proceedings of the 22th Scientific Conference: Development trends in agribussiness
ISBN
978-80-213-2419-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
361-368
Publisher name
CULS Prague, Faculty of Economics and Management
Place of publication
Prague, CR
Event location
Czech University of Life Sciences Prague, CR
Event date
Sep 17, 2013
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
000338040300033