Statistical analysis of consumer sensory evaluation of selected varieties of white wine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66492" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66492 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Statistická analýza smyslového hodnocení spotřebitelů vybraných odrůd bílého vína
Original language description
Příspěvek hodnotí, jaké spotřebitelské preference mají domácí spotřebitelé při nákupu a spotřebě ve vztahu k vybraným odrůdám vína Chardonnay, Sauvignon a Rulandské šedé. Spotřebitelé jsou ovlivněni informacemi a osobními zkušenostmi ze svého života, zestudia, ze sdělovacích prostředků či od známých. Významným faktorem výběru spotřebitele je etiketa a také samotná láhev vína. Provedené pilotní šetření ukázalo, že preference spotřebitelů se mění z prvního dojmu z produktu v závislosti na osobní zkušenosti s produktem, tj. po degustaci. Ta může být významným faktorem k ovlivnění preferencí spotřebitelů vybraných odrůd vína. Výsledky je možné využít například prodejci révového vína v rámci jejich marketingového mixu.
Czech name
Statistická analýza smyslového hodnocení spotřebitelů vybraných odrůd bílého vína
Czech description
Příspěvek hodnotí, jaké spotřebitelské preference mají domácí spotřebitelé při nákupu a spotřebě ve vztahu k vybraným odrůdám vína Chardonnay, Sauvignon a Rulandské šedé. Spotřebitelé jsou ovlivněni informacemi a osobními zkušenostmi ze svého života, zestudia, ze sdělovacích prostředků či od známých. Významným faktorem výběru spotřebitele je etiketa a také samotná láhev vína. Provedené pilotní šetření ukázalo, že preference spotřebitelů se mění z prvního dojmu z produktu v závislosti na osobní zkušenosti s produktem, tj. po degustaci. Ta může být významným faktorem k ovlivnění preferencí spotřebitelů vybraných odrůd vína. Výsledky je možné využít například prodejci révového vína v rámci jejich marketingového mixu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Ekonomická revue
ISSN
1212-3951
e-ISSN
—
Volume of the periodical
17
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
217-224
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—