THE FUEL COMSUMPTION OF TRACTOR ENGINE WHEN USING FUEL WITH SHARE OF RME
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A50306" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:50306 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00027031:_____/11:2R000180
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SPOTŘEBA PALIVA S PODÍLEM MEŘO U TRAKTOROVÉHO MOTORU
Original language description
Příspěvek popisuje jaký vliv má použití metylesteru řepkového oleje (MEŘO) na spotřebu paliva traktorového motoru a to v různých směšovacích poměrech s běžnou motorovou naftou. Voleny byly směšovací poměry od čisté nafty až po čistý MEŘO. K měření byl použit traktor Zetor Forterra 8641, který měl v době měření odpracováno cca 100 hmt. Na vývodový hřídel tohoto traktoru byl připojen mobilní hydraulický dynamometr AW NEB 400 a do palivové soustavy traktoru byl nainstalován průtokoměr paliva. Spotřeba připoužití jednotlivých paliv byla porovnávána nejprve pomocí průběhů jmenovité otáčkové charakteristiky. Dále byl vyhodnocen vážený průměr spotřeby paliva v osmi různých pracovních režimech motoru, které byly zvoleny v souladu s měřícími body testu NRSC. Naměřené výsledky potvrzují pokles maximálních hodnot výkonových parametrů a nárůst měrné spotřeby paliva s vyšším podílem MEŘO v palivu.
Czech name
SPOTŘEBA PALIVA S PODÍLEM MEŘO U TRAKTOROVÉHO MOTORU
Czech description
Příspěvek popisuje jaký vliv má použití metylesteru řepkového oleje (MEŘO) na spotřebu paliva traktorového motoru a to v různých směšovacích poměrech s běžnou motorovou naftou. Voleny byly směšovací poměry od čisté nafty až po čistý MEŘO. K měření byl použit traktor Zetor Forterra 8641, který měl v době měření odpracováno cca 100 hmt. Na vývodový hřídel tohoto traktoru byl připojen mobilní hydraulický dynamometr AW NEB 400 a do palivové soustavy traktoru byl nainstalován průtokoměr paliva. Spotřeba připoužití jednotlivých paliv byla porovnávána nejprve pomocí průběhů jmenovité otáčkové charakteristiky. Dále byl vyhodnocen vážený průměr spotřeby paliva v osmi různých pracovních režimech motoru, které byly zvoleny v souladu s měřícími body testu NRSC. Naměřené výsledky potvrzují pokles maximálních hodnot výkonových parametrů a nárůst měrné spotřeby paliva s vyšším podílem MEŘO v palivu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Mechanizace zemědělství
ISSN
0373-6776
e-ISSN
—
Volume of the periodical
61
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
74-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—