All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Environmental benefit of fuel E10

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A52827" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:52827 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Environmentální přínos paliva E10

  • Original language description

    Článek se zabývá hodnocením environmentálního přínosu paliva E10. Palivo se skládá z 10 % bioetanolu a 90 % automobilového benzínu Naturalu 95. Přidávání 10 % bioetanolu do automobilového benzínu umožňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/30/EC,která definuje environmentální specifikace paliv určených pro vozidla se zážehovým a vznětovým motorem. Přidáváním biopaliv do současných motorových paliv se Evropská unie snaží snižovat produkci oxidu uhličitého a snižovat spotřebu fosilních paliv. Kromě této vlastnosti má bioetanol pozitivní dopad i na produkci ostatních škodlivých látek. Tato vlastnost bioetanolu je často opomíjena, proto je cílem článku vyhodnocení změny všech škodlivých látek. Měření bylo provedeno na motoru Škoda Felicia 1.3 MPi50 kW. Aby nebylo měření ovlivněno činností katalyzátoru, byly emise měřeny před katalyzátorem. K vyhodnocení produkce škodlivých emisí připadajících na jeden ujetý kilometr byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu N

  • Czech name

    Environmentální přínos paliva E10

  • Czech description

    Článek se zabývá hodnocením environmentálního přínosu paliva E10. Palivo se skládá z 10 % bioetanolu a 90 % automobilového benzínu Naturalu 95. Přidávání 10 % bioetanolu do automobilového benzínu umožňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/30/EC,která definuje environmentální specifikace paliv určených pro vozidla se zážehovým a vznětovým motorem. Přidáváním biopaliv do současných motorových paliv se Evropská unie snaží snižovat produkci oxidu uhličitého a snižovat spotřebu fosilních paliv. Kromě této vlastnosti má bioetanol pozitivní dopad i na produkci ostatních škodlivých látek. Tato vlastnost bioetanolu je často opomíjena, proto je cílem článku vyhodnocení změny všech škodlivých látek. Měření bylo provedeno na motoru Škoda Felicia 1.3 MPi50 kW. Aby nebylo měření ovlivněno činností katalyzátoru, byly emise měřeny před katalyzátorem. K vyhodnocení produkce škodlivých emisí připadajících na jeden ujetý kilometr byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu N

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    127

  • Issue of the periodical within the volume

    12

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    398-401

  • UT code for WoS article

    000298339100005

  • EID of the result in the Scopus database