Environmental benefit of fuel E10
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A52827" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:52827 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Environmentální přínos paliva E10
Original language description
Článek se zabývá hodnocením environmentálního přínosu paliva E10. Palivo se skládá z 10 % bioetanolu a 90 % automobilového benzínu Naturalu 95. Přidávání 10 % bioetanolu do automobilového benzínu umožňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/30/EC,která definuje environmentální specifikace paliv určených pro vozidla se zážehovým a vznětovým motorem. Přidáváním biopaliv do současných motorových paliv se Evropská unie snaží snižovat produkci oxidu uhličitého a snižovat spotřebu fosilních paliv. Kromě této vlastnosti má bioetanol pozitivní dopad i na produkci ostatních škodlivých látek. Tato vlastnost bioetanolu je často opomíjena, proto je cílem článku vyhodnocení změny všech škodlivých látek. Měření bylo provedeno na motoru Škoda Felicia 1.3 MPi50 kW. Aby nebylo měření ovlivněno činností katalyzátoru, byly emise měřeny před katalyzátorem. K vyhodnocení produkce škodlivých emisí připadajících na jeden ujetý kilometr byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu N
Czech name
Environmentální přínos paliva E10
Czech description
Článek se zabývá hodnocením environmentálního přínosu paliva E10. Palivo se skládá z 10 % bioetanolu a 90 % automobilového benzínu Naturalu 95. Přidávání 10 % bioetanolu do automobilového benzínu umožňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/30/EC,která definuje environmentální specifikace paliv určených pro vozidla se zážehovým a vznětovým motorem. Přidáváním biopaliv do současných motorových paliv se Evropská unie snaží snižovat produkci oxidu uhličitého a snižovat spotřebu fosilních paliv. Kromě této vlastnosti má bioetanol pozitivní dopad i na produkci ostatních škodlivých látek. Tato vlastnost bioetanolu je často opomíjena, proto je cílem článku vyhodnocení změny všech škodlivých látek. Měření bylo provedeno na motoru Škoda Felicia 1.3 MPi50 kW. Aby nebylo měření ovlivněno činností katalyzátoru, byly emise měřeny před katalyzátorem. K vyhodnocení produkce škodlivých emisí připadajících na jeden ujetý kilometr byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu N
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Volume of the periodical
127
Issue of the periodical within the volume
12
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
398-401
UT code for WoS article
000298339100005
EID of the result in the Scopus database
—