All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The effect of roads and road transport on the environment and defining of road affected zone

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F11%3A52000" target="_blank" >RIV/60460709:41320/11:52000 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60460709:41330/11:52000

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu

  • Original language description

    Článek shrnuje dosavadní poznatky týkající se problematiky vlivu výstavby a provozu dopravní infrastruktury na životní prostředí. Cílem bylo definování plochy, v které pozemní komunikace přímo ovlivňují faunu, floru, ekologické procesy a krajinný management. Z hlediska negativních dopadů dopravy bývají jako nejvíce závažné označovány: (i) ztráta biotopu, (ii) fragmentace krajiny, (iii) mortalita živočichů způsobená kolizemi s dopravními prostředky, (iv) disturbance (narušování prostředí a životních podmínek), (v) destabilizace bylinných a dřevinných společenstev v okolí komunikace, (vi) změna krajinného managementu. Výstavba nových silničních koridorů způsobuje neustálý nárůst celkové rozlohy road affected zone a snížení rozlohy nefragmentovaného území. Sílící tlak procesu postupné urbanizace by měl evokovat úvahy nad možnostmi přednostní ?recyklace? stávajících dopravně využívaných koridorů.

  • Czech name

    Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu

  • Czech description

    Článek shrnuje dosavadní poznatky týkající se problematiky vlivu výstavby a provozu dopravní infrastruktury na životní prostředí. Cílem bylo definování plochy, v které pozemní komunikace přímo ovlivňují faunu, floru, ekologické procesy a krajinný management. Z hlediska negativních dopadů dopravy bývají jako nejvíce závažné označovány: (i) ztráta biotopu, (ii) fragmentace krajiny, (iii) mortalita živočichů způsobená kolizemi s dopravními prostředky, (iv) disturbance (narušování prostředí a životních podmínek), (v) destabilizace bylinných a dřevinných společenstev v okolí komunikace, (vi) změna krajinného managementu. Výstavba nových silničních koridorů způsobuje neustálý nárůst celkové rozlohy road affected zone a snížení rozlohy nefragmentovaného území. Sílící tlak procesu postupné urbanizace by měl evokovat úvahy nad možnostmi přednostní ?recyklace? stávajících dopravně využívaných koridorů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DO - Protection of landscape

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Pruhoniciana

  • ISSN

    0374-5651

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2011

  • Issue of the periodical within the volume

    99

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    183-188

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database