The effect of roads and road transport on the environment and defining of road affected zone
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F11%3A52000" target="_blank" >RIV/60460709:41320/11:52000 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41330/11:52000
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu
Original language description
Článek shrnuje dosavadní poznatky týkající se problematiky vlivu výstavby a provozu dopravní infrastruktury na životní prostředí. Cílem bylo definování plochy, v které pozemní komunikace přímo ovlivňují faunu, floru, ekologické procesy a krajinný management. Z hlediska negativních dopadů dopravy bývají jako nejvíce závažné označovány: (i) ztráta biotopu, (ii) fragmentace krajiny, (iii) mortalita živočichů způsobená kolizemi s dopravními prostředky, (iv) disturbance (narušování prostředí a životních podmínek), (v) destabilizace bylinných a dřevinných společenstev v okolí komunikace, (vi) změna krajinného managementu. Výstavba nových silničních koridorů způsobuje neustálý nárůst celkové rozlohy road affected zone a snížení rozlohy nefragmentovaného území. Sílící tlak procesu postupné urbanizace by měl evokovat úvahy nad možnostmi přednostní ?recyklace? stávajících dopravně využívaných koridorů.
Czech name
Vliv silnic a silniční dopravy na životní prostředí a definování plochy přímého impaktu
Czech description
Článek shrnuje dosavadní poznatky týkající se problematiky vlivu výstavby a provozu dopravní infrastruktury na životní prostředí. Cílem bylo definování plochy, v které pozemní komunikace přímo ovlivňují faunu, floru, ekologické procesy a krajinný management. Z hlediska negativních dopadů dopravy bývají jako nejvíce závažné označovány: (i) ztráta biotopu, (ii) fragmentace krajiny, (iii) mortalita živočichů způsobená kolizemi s dopravními prostředky, (iv) disturbance (narušování prostředí a životních podmínek), (v) destabilizace bylinných a dřevinných společenstev v okolí komunikace, (vi) změna krajinného managementu. Výstavba nových silničních koridorů způsobuje neustálý nárůst celkové rozlohy road affected zone a snížení rozlohy nefragmentovaného území. Sílící tlak procesu postupné urbanizace by měl evokovat úvahy nad možnostmi přednostní ?recyklace? stávajících dopravně využívaných koridorů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
DO - Protection of landscape
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Pruhoniciana
ISSN
0374-5651
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2011
Issue of the periodical within the volume
99
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
183-188
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—