All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Professional standard of university teacher

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F12%3A59773" target="_blank" >RIV/60460709:41600/12:59773 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní standard vysokoškolského učitele

  • Original language description

    Kapitola obsahuje popis tvorby standardů, které jsou nezbytné pro definování kariérní kategorie vysokoškolského učitele. Učitelská profese chápána v modelu otevřeného profesionalismu je analyzována a zobrazena ve vývojových stádiích. Standardy jsou vyjádřeny pomocí kompetencí, které by měl učitel pro výkon svojí profese naplňovat. Kompetence jsou rozdělené a popsané ve formě klastrů činností a podrobně definované tak, že pedagogovi umožňuje zpětnovazební pohled, jak kterou kategorii pedagogických kompetencí naplňuje či ji musí cíleně rozvíjet. Autor dále uvádí dva modely profesního rozvoje vysokoškolského učitele na cestě od novice po kvalifikovaného profesionála. V závěru je popsáno, jaká je realizační skutečnost evaluace kvality výuky na České zemědělské univerzitě ve věci rozvoje profesních pedagogických kompetencí akademických pracovníků.

  • Czech name

    Profesní standard vysokoškolského učitele

  • Czech description

    Kapitola obsahuje popis tvorby standardů, které jsou nezbytné pro definování kariérní kategorie vysokoškolského učitele. Učitelská profese chápána v modelu otevřeného profesionalismu je analyzována a zobrazena ve vývojových stádiích. Standardy jsou vyjádřeny pomocí kompetencí, které by měl učitel pro výkon svojí profese naplňovat. Kompetence jsou rozdělené a popsané ve formě klastrů činností a podrobně definované tak, že pedagogovi umožňuje zpětnovazební pohled, jak kterou kategorii pedagogických kompetencí naplňuje či ji musí cíleně rozvíjet. Autor dále uvádí dva modely profesního rozvoje vysokoškolského učitele na cestě od novice po kvalifikovaného profesionála. V závěru je popsáno, jaká je realizační skutečnost evaluace kvality výuky na České zemědělské univerzitě ve věci rozvoje profesních pedagogických kompetencí akademických pracovníků.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vysokoškolská pedagogika

  • ISBN

    978-80-247-4054-6

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    73-80

  • Number of pages of the book

    253

  • Publisher name

    Grada

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter