Professional standard of university teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F12%3A59773" target="_blank" >RIV/60460709:41600/12:59773 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní standard vysokoškolského učitele
Original language description
Kapitola obsahuje popis tvorby standardů, které jsou nezbytné pro definování kariérní kategorie vysokoškolského učitele. Učitelská profese chápána v modelu otevřeného profesionalismu je analyzována a zobrazena ve vývojových stádiích. Standardy jsou vyjádřeny pomocí kompetencí, které by měl učitel pro výkon svojí profese naplňovat. Kompetence jsou rozdělené a popsané ve formě klastrů činností a podrobně definované tak, že pedagogovi umožňuje zpětnovazební pohled, jak kterou kategorii pedagogických kompetencí naplňuje či ji musí cíleně rozvíjet. Autor dále uvádí dva modely profesního rozvoje vysokoškolského učitele na cestě od novice po kvalifikovaného profesionála. V závěru je popsáno, jaká je realizační skutečnost evaluace kvality výuky na České zemědělské univerzitě ve věci rozvoje profesních pedagogických kompetencí akademických pracovníků.
Czech name
Profesní standard vysokoškolského učitele
Czech description
Kapitola obsahuje popis tvorby standardů, které jsou nezbytné pro definování kariérní kategorie vysokoškolského učitele. Učitelská profese chápána v modelu otevřeného profesionalismu je analyzována a zobrazena ve vývojových stádiích. Standardy jsou vyjádřeny pomocí kompetencí, které by měl učitel pro výkon svojí profese naplňovat. Kompetence jsou rozdělené a popsané ve formě klastrů činností a podrobně definované tak, že pedagogovi umožňuje zpětnovazební pohled, jak kterou kategorii pedagogických kompetencí naplňuje či ji musí cíleně rozvíjet. Autor dále uvádí dva modely profesního rozvoje vysokoškolského učitele na cestě od novice po kvalifikovaného profesionála. V závěru je popsáno, jaká je realizační skutečnost evaluace kvality výuky na České zemědělské univerzitě ve věci rozvoje profesních pedagogických kompetencí akademických pracovníků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vysokoškolská pedagogika
ISBN
978-80-247-4054-6
Number of pages of the result
8
Pages from-to
73-80
Number of pages of the book
253
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—