Reflection and self-reflection regarding to competencies: comparative view of university teachers and their students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F14%3A67074" target="_blank" >RIV/60460709:41600/14:67074 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reflexe a sebereflexe v oblasti kompetencí: komparativní pohled vysokoškolských učitelů a jejich studentů
Original language description
V souvislosti s celosvětovým trendem se dominanta reforem ve školství přesouvá do oblasti profesního rozvoje pedagogických pracovníků. Článek je věnován kompetencím vysokoškolského pedagoga, které získává a rozvíjí v průběhu celé své profesní dráhy, a které jsou nezbytné pro kvalifikovaný a profesionální výkon.Významnou část zaujímá kompetence, která všechny ostatní zastřešuje, a sice kompetencesebereflektivní. Autoři v článku popisují evaluační proces na České zemědělské univerzitě v Praze, v rámci kterého jsou analyzovány názory studentů a pedagogů na výuku na této univerzitě a tedy i naplňování potřebných vysokoškolských kompetencí. Záměrem šetření bylo zjistit, zda pedagogové prokazují kompetence jako excelentní způsobilosti, případně naplňování kterých je pro ně obtížné.Z výsledků je zřejmé, že se pedagogové hodnotí ve všech položkách nadprůměrně. Nejlépe je jimi hodnoceno zvládnutí vybraných složek kompetence obecně pedagogické, didaktické a psychodidaktické, sociální, psychosoci
Czech name
Reflexe a sebereflexe v oblasti kompetencí: komparativní pohled vysokoškolských učitelů a jejich studentů
Czech description
V souvislosti s celosvětovým trendem se dominanta reforem ve školství přesouvá do oblasti profesního rozvoje pedagogických pracovníků. Článek je věnován kompetencím vysokoškolského pedagoga, které získává a rozvíjí v průběhu celé své profesní dráhy, a které jsou nezbytné pro kvalifikovaný a profesionální výkon.Významnou část zaujímá kompetence, která všechny ostatní zastřešuje, a sice kompetencesebereflektivní. Autoři v článku popisují evaluační proces na České zemědělské univerzitě v Praze, v rámci kterého jsou analyzovány názory studentů a pedagogů na výuku na této univerzitě a tedy i naplňování potřebných vysokoškolských kompetencí. Záměrem šetření bylo zjistit, zda pedagogové prokazují kompetence jako excelentní způsobilosti, případně naplňování kterých je pro ně obtížné.Z výsledků je zřejmé, že se pedagogové hodnotí ve všech položkách nadprůměrně. Nejlépe je jimi hodnoceno zvládnutí vybraných složek kompetence obecně pedagogické, didaktické a psychodidaktické, sociální, psychosoci
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning ? celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
42-57
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—