All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Shadow Frontier

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F12%3A%230000292" target="_blank" >RIV/60461071:_____/12:#0000292 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hranice stínu

  • Original language description

    Přestože by se mohlo zdát, že kritická reflexe díla Martina Poláka a Lukáše Jasanského pouze se zpožděním opakuje argumenty, které byly o dvacet let dříve vyřčeny v souvislosti s ?umělci užívajícími fotografii?, ve skutečnosti je vyznění této kritiky odlišné. Tito čeští umělci totiž k médiu fotografie na rozdíl od svých amerických protějšků nepřistupovali zvnějšku, nýbrž zevnitř. Vypovídal-li v americkém konceptuálním a postmoderním umění příklon k neestetické, zdánlivě amatérské fotografii o nezájmu umělců o zvolené médium, které pro ně bylo vedle filmu a performance jen jedním z vyjadřovacích prostředků, u Jasanského s Polákem svědčí totéž o naprostém opaku. Estetika amatérské fotografie, mechanický původ vzniku, multiplikace děl i banalita zvolenýchnámětů jim totiž umožnily rozejít se s tradicí ?umělecké fotografie?, která subjektivizací vidění a důrazem na formální kvality snímku zakrývala věci před objektivem, a také jim umožnily pokusit se obnovit fotografii jakožto prostředek p

  • Czech name

    Hranice stínu

  • Czech description

    Přestože by se mohlo zdát, že kritická reflexe díla Martina Poláka a Lukáše Jasanského pouze se zpožděním opakuje argumenty, které byly o dvacet let dříve vyřčeny v souvislosti s ?umělci užívajícími fotografii?, ve skutečnosti je vyznění této kritiky odlišné. Tito čeští umělci totiž k médiu fotografie na rozdíl od svých amerických protějšků nepřistupovali zvnějšku, nýbrž zevnitř. Vypovídal-li v americkém konceptuálním a postmoderním umění příklon k neestetické, zdánlivě amatérské fotografii o nezájmu umělců o zvolené médium, které pro ně bylo vedle filmu a performance jen jedním z vyjadřovacích prostředků, u Jasanského s Polákem svědčí totéž o naprostém opaku. Estetika amatérské fotografie, mechanický původ vzniku, multiplikace děl i banalita zvolenýchnámětů jim totiž umožnily rozejít se s tradicí ?umělecké fotografie?, která subjektivizací vidění a důrazem na formální kvality snímku zakrývala věci před objektivem, a také jim umožnily pokusit se obnovit fotografii jakožto prostředek p

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    : Lukáš Jasanský a Martin Polák, Tomáš Pospiszyl (ed.)

  • ISBN

    978-3-03764-234-4

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    460-468

  • Number of pages of the book

    468

  • Publisher name

    Tranzit/jrp/ringier

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter