All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

?If the old has gone, the new let us live?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F13%3A%230000331" target="_blank" >RIV/60461071:_____/13:#0000331 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ?Staré-li zašlo, novému žijme?

  • Original language description

    Rozhodnutím nevystavit na své retrospektivní expozici žádnou starou fotografii a místo toho pořídit nové snímky takřka všech předchozích cyklů se Martin Polák a Lukáš Jasanský přihlásili k tradici institucionální kritiky. Přitom dodrželi principy své práce, které spočívají v analýze žánrů a dalších diskursivních rámců ?umělecké fotografie? a v odhalování skutečnosti v její bezútěšné podobě. Institucí, na niž se zaměřili, ovšem není muzeum a jeho fyzické a administrativní předpoklady, nýbrž sám výstavníformát retrospektivy. Podobně jako řada jejich předchůdců se tak Jasanský s Polákem vzepřeli zvěcnění a muzealizaci své práce, které konvenční retrospektiva přináší. Přestože spolu začali pracovat již v roce 1985 a v 90. letech potom radikálně přehodnotili způsoby užívání fotografie jakožto uměleckého prostředku, stále patří mezi ty umělce své generace, kteří jsou coby dvojice přirozenou součástí aktuálních tendencí současného umění. Tím, že nyní vytvořili jeden ze svých nejrozsáhlejších

  • Czech name

    ?Staré-li zašlo, novému žijme?

  • Czech description

    Rozhodnutím nevystavit na své retrospektivní expozici žádnou starou fotografii a místo toho pořídit nové snímky takřka všech předchozích cyklů se Martin Polák a Lukáš Jasanský přihlásili k tradici institucionální kritiky. Přitom dodrželi principy své práce, které spočívají v analýze žánrů a dalších diskursivních rámců ?umělecké fotografie? a v odhalování skutečnosti v její bezútěšné podobě. Institucí, na niž se zaměřili, ovšem není muzeum a jeho fyzické a administrativní předpoklady, nýbrž sám výstavníformát retrospektivy. Podobně jako řada jejich předchůdců se tak Jasanský s Polákem vzepřeli zvěcnění a muzealizaci své práce, které konvenční retrospektiva přináší. Přestože spolu začali pracovat již v roce 1985 a v 90. letech potom radikálně přehodnotili způsoby užívání fotografie jakožto uměleckého prostředku, stále patří mezi ty umělce své generace, kteří jsou coby dvojice přirozenou součástí aktuálních tendencí současného umění. Tím, že nyní vytvořili jeden ze svých nejrozsáhlejších

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Fotografie Lukáše Jasanského a Martina Poláka

  • ISBN

    978-80-7027-268-8

  • Number of pages of the result

    2

  • Pages from-to

    97-98

  • Number of pages of the book

    106

  • Publisher name

    Moravská galerie v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter