All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Hana Autengruberová-Jedličková (1888 – 1970)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F16%3AN0000014" target="_blank" >RIV/60461071:_____/16:N0000014 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hana Autengruberová-Jedličková (1888 – 1970)

  • Original language description

    Monografie je věnovaná Haně Autengruberové-Jedličkové (1888–1970), jedné z mnoha českých umělkyň, které vstoupily na uměleckou scénu v prvních desetiletích 20. století a jejichž dílo je dnes v podstatě zapomenuto. Studovala na Uměleckoprůmyslové škole v Praze (1904–1909) a následně v soukromé malířské škole v Mnichově. Setkání s mnichovským naturalismem a kolorismem, s tradicí plenérové malby stejně jako následně opakované studijní cesty do Itálie poznamenaly celé její dílo. Autorka zaujala především jako citlivá krajinářka, avšak z dochované pozůstalosti je evidentní rovněž její mimořádný smysl pro figurální a žánrové motivy. Jako portrétistka a bedlivá pozorovatelka byla nenápadnou, leč přesvědčivou dokumentaristkou poetiky všedního dne. Po narození dcery Jana a následné, předčasné smrti manžela Jana Autengrubera (1920), jehož dílo bylo rovněž pro český dějepis umění objeveno a zhodnoceno až nedávno, se Hana Autengruberová-Jedličková z ekonomických a praktických důvodů věnovala hlavně plenérové kresbě; toto médium přitom dokázala povznést na roveň autonomního výtvarného projevu. Významné bylo rovněž její angažmá v Kruhu výtvarných umělkyň, prvním ženským spolkem na české umělecké scéně; s KVU vystavovala doma i v zahraničí po celou dobu jeho existence (1917–1951).

  • Czech name

    Hana Autengruberová-Jedličková (1888 – 1970)

  • Czech description

    Monografie je věnovaná Haně Autengruberové-Jedličkové (1888–1970), jedné z mnoha českých umělkyň, které vstoupily na uměleckou scénu v prvních desetiletích 20. století a jejichž dílo je dnes v podstatě zapomenuto. Studovala na Uměleckoprůmyslové škole v Praze (1904–1909) a následně v soukromé malířské škole v Mnichově. Setkání s mnichovským naturalismem a kolorismem, s tradicí plenérové malby stejně jako následně opakované studijní cesty do Itálie poznamenaly celé její dílo. Autorka zaujala především jako citlivá krajinářka, avšak z dochované pozůstalosti je evidentní rovněž její mimořádný smysl pro figurální a žánrové motivy. Jako portrétistka a bedlivá pozorovatelka byla nenápadnou, leč přesvědčivou dokumentaristkou poetiky všedního dne. Po narození dcery Jana a následné, předčasné smrti manžela Jana Autengrubera (1920), jehož dílo bylo rovněž pro český dějepis umění objeveno a zhodnoceno až nedávno, se Hana Autengruberová-Jedličková z ekonomických a praktických důvodů věnovala hlavně plenérové kresbě; toto médium přitom dokázala povznést na roveň autonomního výtvarného projevu. Významné bylo rovněž její angažmá v Kruhu výtvarných umělkyň, prvním ženským spolkem na české umělecké scéně; s KVU vystavovala doma i v zahraničí po celou dobu jeho existence (1917–1951).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů