All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Skoda 1.4 engine exhaust emission in relation to its operational mode

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F05%3A00014287" target="_blank" >RIV/60461373:22320/05:00014287 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Skoda 1.4 engine exhaust emission in relation to its operational mode

  • Original language description

    Emissions of CO, HC, NOx, and organic compounds (aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatics) were measured on Euro 3 1400 ccm SI engine using test brake stand at varied engine conditions (speed, load). At high load conditions, the engine operated with very rich fuel mixture (? = 0.80 0.91), which resulted in very high CO emissions. Such behavior seems to be common for some recent engine control units, especially for low displacement engines, probably due to the protection of starter catalyst placed directly at engine exhaust manifold. Although cars equipped with these engines can meet emission limits (e.g. ECE 83, Euro 4), their CO emissions at high load, especially in highway traffic, can rise by order of magnitude.new catalyst and after mileage 20, 40, 60, 80 and 100 thousands kilometers. HC, CO, and aldehyde emissions produced by the engine equipped with KARSIT converter were markedly lower than those produced by the engine equipped with ECOS converter. The efficiency of KA

  • Czech name

    Emise motoru Škoda 1.4 v závislosti na jeho provozním režimu

  • Czech description

    Byly stanoveny emise CO, HC, NOx, a organických sloučenin (těkavé uhlovodíky, aldehydy a polyaromáty) produkované motorem Š 1.4 MPI splňujícím limity předpisu Euro 3. Emisní testy s tímto motorem instalovaným na zkušební stolici byly provedeny při vybraných ustálených provozních režimech. Při velkém zatížení pracoval motor s velmi bohatou směsí (? = 0,80 0,91), což mělo za následek velmi vysoké emise CO. Zdá se, že takové chování je běžné pro řídící jednotky motorů s malým obsahem, pravděpodobně proto,aby chránily startovací katalyzátor umístěný blízko za sběrné potrubí výfukových plynů. Ačkoli automobily vybavené těmito motory splňují příslušné emisní limity (např. EHK 83, Euro 4), jejich emise CO při velkém výkonu, který je někdy potřebný zejména narychlostních komunikacích, mohou být řádově větší.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Influence of cylinder charge composition and combustion process quality on organic matter emission from SI engine</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 14th Symposium Transport and Air Pollution

  • ISBN

    3-902465-16-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    170-175

  • Publisher name

    Graz University of Technology

  • Place of publication

    Graz

  • Event location

    Graz

  • Event date

    Jun 1, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article