Skoda 1.4 engine exhaust emission in relation to its operational mode
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F05%3A00014287" target="_blank" >RIV/60461373:22320/05:00014287 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Skoda 1.4 engine exhaust emission in relation to its operational mode
Original language description
Emissions of CO, HC, NOx, and organic compounds (aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatics) were measured on Euro 3 1400 ccm SI engine using test brake stand at varied engine conditions (speed, load). At high load conditions, the engine operated with very rich fuel mixture (? = 0.80 0.91), which resulted in very high CO emissions. Such behavior seems to be common for some recent engine control units, especially for low displacement engines, probably due to the protection of starter catalyst placed directly at engine exhaust manifold. Although cars equipped with these engines can meet emission limits (e.g. ECE 83, Euro 4), their CO emissions at high load, especially in highway traffic, can rise by order of magnitude.new catalyst and after mileage 20, 40, 60, 80 and 100 thousands kilometers. HC, CO, and aldehyde emissions produced by the engine equipped with KARSIT converter were markedly lower than those produced by the engine equipped with ECOS converter. The efficiency of KA
Czech name
Emise motoru Škoda 1.4 v závislosti na jeho provozním režimu
Czech description
Byly stanoveny emise CO, HC, NOx, a organických sloučenin (těkavé uhlovodíky, aldehydy a polyaromáty) produkované motorem Š 1.4 MPI splňujícím limity předpisu Euro 3. Emisní testy s tímto motorem instalovaným na zkušební stolici byly provedeny při vybraných ustálených provozních režimech. Při velkém zatížení pracoval motor s velmi bohatou směsí (? = 0,80 0,91), což mělo za následek velmi vysoké emise CO. Zdá se, že takové chování je běžné pro řídící jednotky motorů s malým obsahem, pravděpodobně proto,aby chránily startovací katalyzátor umístěný blízko za sběrné potrubí výfukových plynů. Ačkoli automobily vybavené těmito motory splňují příslušné emisní limity (např. EHK 83, Euro 4), jejich emise CO při velkém výkonu, který je někdy potřebný zejména narychlostních komunikacích, mohou být řádově větší.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Influence of cylinder charge composition and combustion process quality on organic matter emission from SI engine</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 14th Symposium Transport and Air Pollution
ISBN
3-902465-16-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
170-175
Publisher name
Graz University of Technology
Place of publication
Graz
Event location
Graz
Event date
Jun 1, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—