All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Catalytic converter efficiency of Skoda 1.4 engine

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F06%3A00017058" target="_blank" >RIV/60461373:22320/06:00017058 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4

  • Original language description

    Byla stanovena účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4 při snižování emisí CO, HC, NOx a organických sloučenin (těkavé uhlovodíky, aldehydy a polyaromáty). Při velkém zatížení pracoval motor kvůli ochraně startovacího katalyzátoru s bohatou směsí(lambda = 0,82-0,98), což mělo za následek zvýšené emise HC a velmi vysoké emise CO. Účinnost katalyzátoru při snižování emisí NOx se pohybovala okolo 99 % bez ohledu na bohatost spalované směsi. Při malých výkonech motoru (lambda 0,995-1,001) snižoval katalyzátor emise HC o 92-98 % a emise CO o 85-97 %. Při velkých výkonech motoru, kdy byla spalována bohatá směs (lambda 0,82-0,98) klesla účinnost katalyzátoru při snižování emisí HC na 40-80 % a při snižování emisí CO jen na cca 10 %. Emise aldehydů snižoval katalyzátor o cca 99 %, emise polyaromátů v průměru o 90 %.

  • Czech name

    Účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4

  • Czech description

    Byla stanovena účinnost katalytického konvertoru motoru Š 1.4 při snižování emisí CO, HC, NOx a organických sloučenin (těkavé uhlovodíky, aldehydy a polyaromáty). Při velkém zatížení pracoval motor kvůli ochraně startovacího katalyzátoru s bohatou směsí(lambda = 0,82-0,98), což mělo za následek zvýšené emise HC a velmi vysoké emise CO. Účinnost katalyzátoru při snižování emisí NOx se pohybovala okolo 99 % bez ohledu na bohatost spalované směsi. Při malých výkonech motoru (lambda 0,995-1,001) snižoval katalyzátor emise HC o 92-98 % a emise CO o 85-97 %. Při velkých výkonech motoru, kdy byla spalována bohatá směs (lambda 0,82-0,98) klesla účinnost katalyzátoru při snižování emisí HC na 40-80 % a při snižování emisí CO jen na cca 10 %. Emise aldehydů snižoval katalyzátor o cca 99 %, emise polyaromátů v průměru o 90 %.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Influence of cylinder charge composition and combustion process quality on organic matter emission from SI engine</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník 7. mez. sympozia -Motorové palivá 2006

  • ISBN

    80­968011­3­9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    184-195

  • Publisher name

    Vedecko-technická spoločnosť pri Slovnaft, a.s.

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    vysoké Tatry

  • Event date

    Jun 19, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article