All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Emise organických sloučenin produkované motorem Škoda 1.4 v závislosti na otáčkách a zatížení

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F05%3A00015461" target="_blank" >RIV/60461373:22320/05:00015461 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Emise organických sloučenin produkované motorem Škoda 1.4 v závislosti na otáčkách a zatížení

  • Original language description

    Emissions of CO, HC, NOx, aldehydes, volatile hydrocarbons, and polyaromatic hydrocarbons were measured on Euro 3 1 400 ccm SI engine using test brake stand at varied engine conditions (speed, load). The engine emitted up to 100 times more CO at high-load conditions, while ?-value was smaller than about 0.91, compared to regimes operating under stoichiometric conditions. Emissions of HC were also several times higher at high load conditions. Very low ?-values are set purposely by engine control unit athigh-load conditions probably due to the protection of starter catalytic converter

  • Czech name

    Emise organických sloučenin produkované motorem Škoda 1.4 v závislosti na otáčkách a zatížení

  • Czech description

    Byly stanoveny emise oxidu uhelnatého, sumy těkavých uhlovodíků, oxidů dusíku, jednotlivých těkavých uhlovodíků, aldehydů a polyaromátů produkované motorem Š 1.4 MPI (50 kW) určeným pro automobily Škoda Fabia. Emisní testy s tímto motorem instalovaným nazkušební stolici byly provedeny při vybraných ustálených provozních režimech, přičemž byly sledovány emise před i za katalyzátorem. Testovaný motor emitoval až 100 krát větší množství CO při vysokém výkonu ve srovnání s malým a středním výkonem. Také emise těkavých uhlovodíků byly při velkém zatížení motoru významně větší. To bylo způsobeno tím, že při velkém výkonu řídící jednotka nastavovala hodnotu koeficientu přebytku vzduchu ? pod 0,91, pravděpodobně proto, aby chránila startovací katalyzátor předtermickou destrukcí.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F04%2F0667" target="_blank" >GA101/04/0667: Influence of cylinder charge composition and combustion process quality on organic matter emission from SI engine</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů