All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Experience from the Project Approach in Teaching Technology Subjects at the University of Chemical Technology Prague – Teaching for Practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F22%3A43922594" target="_blank" >RIV/60461373:22320/22:43922594 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3993/3904" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3993/3904</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220067" target="_blank" >10.54779/chl20220067</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zkušenosti z projektového přístupu ve výuce technologických předmětů na VŠCHT Praha - výuka pro praxi

  • Original language description

    V roce 2016 byl na VŠCHT Praha formulován návrh na zlepšení projektového přístupu ve výuce technologických předmětů. Na projekt byla získána dotace z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR OP VVV s názvem &quot;Zkvalitnění výuky - priorita VŠCHT Praha&quot; Hlavními cíli projektu bylo, aby absolventi VŠCHT pochopili uplatnění chemie v praxi současně v kontextu odborném, právním, ekonomickém, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí, uvědomili si význam realizovatelnosti a rentability technických projektů, poznali reálné metody uplatňované při realizaci technických projektů a seznámili se s principy tvorby týmů a týmové práce. Byl vytvořen tým učitelů a externích konzultantů z praxe. S využitím internetu a osobních kontaktů byly shromážděny zkušenosti s využitím projektového přístupu ve výuce na českých vysokých školách. Byly shrnuty zkušenosti s projektovým přístupem ve výuce na VŠCHT Praha. Bylo definováno základních 12 modulů reálných technických projektů, které byly popsány v Metodické příručce, jejíž součástí je i řada opor pro studenty. Byl vytvořen nový předmět o využití plánovacího softwaru. Pro ověření projektového přístupu ve výuce bylo vybráno celkem 8 technologických předmětů, ve kterých byl aplikován vytvořený postup a nástroje. Zkušenosti z výuky pilotních předmětů byly využity v rámci celoživotního vzdělávání vysokoškolských učitelů. Výsledky budou využity i ve výuce dalších technologických předmětů na VŠCHT Praha. Lze očekávat, že projekt přispěje k lepšímu uplatnění absolventů v budoucím zaměstnání, jejich rychlejší adaptaci na požadavky praxe, rychlejšímu kariérnímu růstu a že zlepší zpětnou vazbu absolventů na pedagogickou činnost na UCT Praha.

  • Czech name

    Zkušenosti z projektového přístupu ve výuce technologických předmětů na VŠCHT Praha - výuka pro praxi

  • Czech description

    V roce 2016 byl na VŠCHT Praha formulován návrh na zlepšení projektového přístupu ve výuce technologických předmětů. Na projekt byla získána dotace z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR OP VVV s názvem &quot;Zkvalitnění výuky - priorita VŠCHT Praha&quot; Hlavními cíli projektu bylo, aby absolventi VŠCHT pochopili uplatnění chemie v praxi současně v kontextu odborném, právním, ekonomickém, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí, uvědomili si význam realizovatelnosti a rentability technických projektů, poznali reálné metody uplatňované při realizaci technických projektů a seznámili se s principy tvorby týmů a týmové práce. Byl vytvořen tým učitelů a externích konzultantů z praxe. S využitím internetu a osobních kontaktů byly shromážděny zkušenosti s využitím projektového přístupu ve výuce na českých vysokých školách. Byly shrnuty zkušenosti s projektovým přístupem ve výuce na VŠCHT Praha. Bylo definováno základních 12 modulů reálných technických projektů, které byly popsány v Metodické příručce, jejíž součástí je i řada opor pro studenty. Byl vytvořen nový předmět o využití plánovacího softwaru. Pro ověření projektového přístupu ve výuce bylo vybráno celkem 8 technologických předmětů, ve kterých byl aplikován vytvořený postup a nástroje. Zkušenosti z výuky pilotních předmětů byly využity v rámci celoživotního vzdělávání vysokoškolských učitelů. Výsledky budou využity i ve výuce dalších technologických předmětů na VŠCHT Praha. Lze očekávat, že projekt přispěje k lepšímu uplatnění absolventů v budoucím zaměstnání, jejich rychlejší adaptaci na požadavky praxe, rychlejšímu kariérnímu růstu a že zlepší zpětnou vazbu absolventů na pedagogickou činnost na UCT Praha.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    116

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    67-70

  • UT code for WoS article

    000744052500003

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85122991828