Experience from the Project Approach in Teaching Technology Subjects at the University of Chemical Technology Prague – Teaching for Practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F22%3A43922594" target="_blank" >RIV/60461373:22320/22:43922594 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3993/3904" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3993/3904</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220067" target="_blank" >10.54779/chl20220067</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušenosti z projektového přístupu ve výuce technologických předmětů na VŠCHT Praha - výuka pro praxi
Original language description
V roce 2016 byl na VŠCHT Praha formulován návrh na zlepšení projektového přístupu ve výuce technologických předmětů. Na projekt byla získána dotace z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR OP VVV s názvem "Zkvalitnění výuky - priorita VŠCHT Praha" Hlavními cíli projektu bylo, aby absolventi VŠCHT pochopili uplatnění chemie v praxi současně v kontextu odborném, právním, ekonomickém, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí, uvědomili si význam realizovatelnosti a rentability technických projektů, poznali reálné metody uplatňované při realizaci technických projektů a seznámili se s principy tvorby týmů a týmové práce. Byl vytvořen tým učitelů a externích konzultantů z praxe. S využitím internetu a osobních kontaktů byly shromážděny zkušenosti s využitím projektového přístupu ve výuce na českých vysokých školách. Byly shrnuty zkušenosti s projektovým přístupem ve výuce na VŠCHT Praha. Bylo definováno základních 12 modulů reálných technických projektů, které byly popsány v Metodické příručce, jejíž součástí je i řada opor pro studenty. Byl vytvořen nový předmět o využití plánovacího softwaru. Pro ověření projektového přístupu ve výuce bylo vybráno celkem 8 technologických předmětů, ve kterých byl aplikován vytvořený postup a nástroje. Zkušenosti z výuky pilotních předmětů byly využity v rámci celoživotního vzdělávání vysokoškolských učitelů. Výsledky budou využity i ve výuce dalších technologických předmětů na VŠCHT Praha. Lze očekávat, že projekt přispěje k lepšímu uplatnění absolventů v budoucím zaměstnání, jejich rychlejší adaptaci na požadavky praxe, rychlejšímu kariérnímu růstu a že zlepší zpětnou vazbu absolventů na pedagogickou činnost na UCT Praha.
Czech name
Zkušenosti z projektového přístupu ve výuce technologických předmětů na VŠCHT Praha - výuka pro praxi
Czech description
V roce 2016 byl na VŠCHT Praha formulován návrh na zlepšení projektového přístupu ve výuce technologických předmětů. Na projekt byla získána dotace z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR OP VVV s názvem "Zkvalitnění výuky - priorita VŠCHT Praha" Hlavními cíli projektu bylo, aby absolventi VŠCHT pochopili uplatnění chemie v praxi současně v kontextu odborném, právním, ekonomickém, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí, uvědomili si význam realizovatelnosti a rentability technických projektů, poznali reálné metody uplatňované při realizaci technických projektů a seznámili se s principy tvorby týmů a týmové práce. Byl vytvořen tým učitelů a externích konzultantů z praxe. S využitím internetu a osobních kontaktů byly shromážděny zkušenosti s využitím projektového přístupu ve výuce na českých vysokých školách. Byly shrnuty zkušenosti s projektovým přístupem ve výuce na VŠCHT Praha. Bylo definováno základních 12 modulů reálných technických projektů, které byly popsány v Metodické příručce, jejíž součástí je i řada opor pro studenty. Byl vytvořen nový předmět o využití plánovacího softwaru. Pro ověření projektového přístupu ve výuce bylo vybráno celkem 8 technologických předmětů, ve kterých byl aplikován vytvořený postup a nástroje. Zkušenosti z výuky pilotních předmětů byly využity v rámci celoživotního vzdělávání vysokoškolských učitelů. Výsledky budou využity i ve výuce dalších technologických předmětů na VŠCHT Praha. Lze očekávat, že projekt přispěje k lepšímu uplatnění absolventů v budoucím zaměstnání, jejich rychlejší adaptaci na požadavky praxe, rychlejšímu kariérnímu růstu a že zlepší zpětnou vazbu absolventů na pedagogickou činnost na UCT Praha.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Volume of the periodical
116
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
67-70
UT code for WoS article
000744052500003
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85122991828