Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019440" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019440 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
Original language description
Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown.
Czech name
Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů
Czech description
Snižující se emisní normy vedou k vývoji kombinovaných systémů pro konversi výfukových plynů, skládajících se z různých katalysátorů a částicových filtrů. Modelování takových systémů může významně přispět ke snižování časových a finančních nákladů vývoje. Je představena metodologie pro modelování katalysátorů a ukázán vývoj modelů Diesel oxidačního katalysátoru (DOC) s adsorpcí uhlovodíků (HC), katalysátoru s ukládáním a redukcí NOx (NSRC) a katalysátoru selektivní katalytické redukce NOx pomocí močoviny (urea-SCR). Jsou ukázány příklady modelování systémů pro konversi výfukových plynů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
CI - Industrial chemistry and chemical engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Advances in Chemical Engineering: Automotive Emission Control
ISBN
978-0-12-373900-1
Number of pages of the result
109
Pages from-to
103-211
Number of pages of the book
—
Publisher name
Elsevier
Place of publication
Brusel
UT code for WoS chapter
—