All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019440" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019440 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts

  • Original language description

    Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown.

  • Czech name

    Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů

  • Czech description

    Snižující se emisní normy vedou k vývoji kombinovaných systémů pro konversi výfukových plynů, skládajících se z různých katalysátorů a částicových filtrů. Modelování takových systémů může významně přispět ke snižování časových a finančních nákladů vývoje. Je představena metodologie pro modelování katalysátorů a ukázán vývoj modelů Diesel oxidačního katalysátoru (DOC) s adsorpcí uhlovodíků (HC), katalysátoru s ukládáním a redukcí NOx (NSRC) a katalysátoru selektivní katalytické redukce NOx pomocí močoviny (urea-SCR). Jsou ukázány příklady modelování systémů pro konversi výfukových plynů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    CI - Industrial chemistry and chemical engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Advances in Chemical Engineering: Automotive Emission Control

  • ISBN

    978-0-12-373900-1

  • Number of pages of the result

    109

  • Pages from-to

    103-211

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Elsevier

  • Place of publication

    Brusel

  • UT code for WoS chapter