Quality brands on the Czech food market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902216" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902216 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Značky kvality českých potravin
Original language description
Značka představuje důležitý nástroj marketingové komunikace. Podle americké marketingové asociace (American Marketing Association) je značka definována jako "jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužících k identifikaci výrobku a služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení v konkurenci trhu." Význam značky pro spotřebitele spočívá především ve snazší identifikaci produktu, pomáhá lépe se orientovat v nabídce, zapamatovat si produkt a posoudit jeho kvalitu. Značka umožňuje snížit rizika spojená s nákupem neznámého produktu nebo uspořit čas, který by jinak musel spotřebitel věnovat hledání produktu nového. Na českém trhu s potravinami se vyskytuje množství značek kvality, jako např. národní "značka domácí kvality", Klasa, regionální potravina, "bio" apod. Text příspěvku poukazuje na význam značky pro spotřebitele u potravinářských výrobků, uvádí přehled nejčastěji používaných značek kvality na českém trhu a představuje výzkum na téma orientace českého spotřebitele v těchto značkách. Na základě výsledků kvantitativního dotazníkového šetření bylo zjištěno, že český spotřebitel považuje označování kvality potravin prostřednictvím značek za přínosné, ale ve významu konkrétních značek se příliš neorientuje.
Czech name
Značky kvality českých potravin
Czech description
Značka představuje důležitý nástroj marketingové komunikace. Podle americké marketingové asociace (American Marketing Association) je značka definována jako "jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužících k identifikaci výrobku a služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení v konkurenci trhu." Význam značky pro spotřebitele spočívá především ve snazší identifikaci produktu, pomáhá lépe se orientovat v nabídce, zapamatovat si produkt a posoudit jeho kvalitu. Značka umožňuje snížit rizika spojená s nákupem neznámého produktu nebo uspořit čas, který by jinak musel spotřebitel věnovat hledání produktu nového. Na českém trhu s potravinami se vyskytuje množství značek kvality, jako např. národní "značka domácí kvality", Klasa, regionální potravina, "bio" apod. Text příspěvku poukazuje na význam značky pro spotřebitele u potravinářských výrobků, uvádí přehled nejčastěji používaných značek kvality na českém trhu a představuje výzkum na téma orientace českého spotřebitele v těchto značkách. Na základě výsledků kvantitativního dotazníkového šetření bylo zjištěno, že český spotřebitel považuje označování kvality potravin prostřednictvím značek za přínosné, ale ve významu konkrétních značek se příliš neorientuje.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Czech Chemical Society Symposium Series
ISBN
—
ISSN
2336-7202
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
290
Publisher name
Česká společnost chemická
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 4, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—