All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quality brands on the Czech food market

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902216" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902216 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Značky kvality českých potravin

  • Original language description

    Značka představuje důležitý nástroj marketingové komunikace. Podle americké marketingové asociace (American Marketing Association) je značka definována jako "jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužících k identifikaci výrobku a služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení v konkurenci trhu." Význam značky pro spotřebitele spočívá především ve snazší identifikaci produktu, pomáhá lépe se orientovat v nabídce, zapamatovat si produkt a posoudit jeho kvalitu. Značka umožňuje snížit rizika spojená s nákupem neznámého produktu nebo uspořit čas, který by jinak musel spotřebitel věnovat hledání produktu nového. Na českém trhu s potravinami se vyskytuje množství značek kvality, jako např. národní "značka domácí kvality", Klasa, regionální potravina, "bio" apod. Text příspěvku poukazuje na význam značky pro spotřebitele u potravinářských výrobků, uvádí přehled nejčastěji používaných značek kvality na českém trhu a představuje výzkum na téma orientace českého spotřebitele v těchto značkách. Na základě výsledků kvantitativního dotazníkového šetření bylo zjištěno, že český spotřebitel považuje označování kvality potravin prostřednictvím značek za přínosné, ale ve významu konkrétních značek se příliš neorientuje.

  • Czech name

    Značky kvality českých potravin

  • Czech description

    Značka představuje důležitý nástroj marketingové komunikace. Podle americké marketingové asociace (American Marketing Association) je značka definována jako "jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužících k identifikaci výrobku a služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení v konkurenci trhu." Význam značky pro spotřebitele spočívá především ve snazší identifikaci produktu, pomáhá lépe se orientovat v nabídce, zapamatovat si produkt a posoudit jeho kvalitu. Značka umožňuje snížit rizika spojená s nákupem neznámého produktu nebo uspořit čas, který by jinak musel spotřebitel věnovat hledání produktu nového. Na českém trhu s potravinami se vyskytuje množství značek kvality, jako např. národní "značka domácí kvality", Klasa, regionální potravina, "bio" apod. Text příspěvku poukazuje na význam značky pro spotřebitele u potravinářských výrobků, uvádí přehled nejčastěji používaných značek kvality na českém trhu a představuje výzkum na téma orientace českého spotřebitele v těchto značkách. Na základě výsledků kvantitativního dotazníkového šetření bylo zjištěno, že český spotřebitel považuje označování kvality potravin prostřednictvím značek za přínosné, ale ve významu konkrétních značek se příliš neorientuje.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Czech Chemical Society Symposium Series

  • ISBN

  • ISSN

    2336-7202

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    290

  • Publisher name

    Česká společnost chemická

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 4, 2016

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article