Multicultural education and its limits in creating awareness of own cultural and ethnic identity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60555670%3A_____%2F09%3A%230000060" target="_blank" >RIV/60555670:_____/09:#0000060 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60555670:_____/09:#0000072
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě
Original language description
Multikulturní výchova je relativně nový pedagogický pojem. Začlenění multikulturní výchovy do vzdělání je potřebné, jeho realizace ale není snadná. Cílem multikulturní výchovy je vést jedince k tomu, aby chápali kulturní odlišnost a specifičnost příslušníků různých etnických, náboženských a rasových skupin. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi výchovy k vlastnímu etnickému a kulturnímu zakotvení, podporu jedince v procesu jeho identifikace s vlastním etnikým a kulturním původem. Představuje nejvýznamnějšízávěry z výzkumu týkajícího se míry identifikace s kulturním a etnickým původem, vztahem reálné a vnímané etnické příslušnosti a mírou spokojenosti s vlastní etnickou příslušností. Dotazníkové šetření bylo realizováno u 45 adolescentů ve věku 15-20 let,kteří prožili celý život v prostředí ústavní péče.
Czech name
Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě
Czech description
Multikulturní výchova je relativně nový pedagogický pojem. Začlenění multikulturní výchovy do vzdělání je potřebné, jeho realizace ale není snadná. Cílem multikulturní výchovy je vést jedince k tomu, aby chápali kulturní odlišnost a specifičnost příslušníků různých etnických, náboženských a rasových skupin. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi výchovy k vlastnímu etnickému a kulturnímu zakotvení, podporu jedince v procesu jeho identifikace s vlastním etnikým a kulturním původem. Představuje nejvýznamnějšízávěry z výzkumu týkajícího se míry identifikace s kulturním a etnickým původem, vztahem reálné a vnímané etnické příslušnosti a mírou spokojenosti s vlastní etnickou příslušností. Dotazníkové šetření bylo realizováno u 45 adolescentů ve věku 15-20 let,kteří prožili celý život v prostředí ústavní péče.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální pedagogika ve střední Evropě ? současný stav a perspektivy
ISBN
978-80-87182-08-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
442-449
Publisher name
Institut mezioborových studií Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—