All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multicultural education and its limits in creating awareness of own cultural and ethnic identity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60555670%3A_____%2F09%3A%230000060" target="_blank" >RIV/60555670:_____/09:#0000060 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60555670:_____/09:#0000072

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě

  • Original language description

    Multikulturní výchova je relativně nový pedagogický pojem. Začlenění multikulturní výchovy do vzdělání je potřebné, jeho realizace ale není snadná. Cílem multikulturní výchovy je vést jedince k tomu, aby chápali kulturní odlišnost a specifičnost příslušníků různých etnických, náboženských a rasových skupin. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi výchovy k vlastnímu etnickému a kulturnímu zakotvení, podporu jedince v procesu jeho identifikace s vlastním etnikým a kulturním původem. Představuje nejvýznamnějšízávěry z výzkumu týkajícího se míry identifikace s kulturním a etnickým původem, vztahem reálné a vnímané etnické příslušnosti a mírou spokojenosti s vlastní etnickou příslušností. Dotazníkové šetření bylo realizováno u 45 adolescentů ve věku 15-20 let,kteří prožili celý život v prostředí ústavní péče.

  • Czech name

    Multikulturní výchova a její limity při vytváření povědomí o vlastní kulturní a etnické identitě

  • Czech description

    Multikulturní výchova je relativně nový pedagogický pojem. Začlenění multikulturní výchovy do vzdělání je potřebné, jeho realizace ale není snadná. Cílem multikulturní výchovy je vést jedince k tomu, aby chápali kulturní odlišnost a specifičnost příslušníků různých etnických, náboženských a rasových skupin. Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi výchovy k vlastnímu etnickému a kulturnímu zakotvení, podporu jedince v procesu jeho identifikace s vlastním etnikým a kulturním původem. Představuje nejvýznamnějšízávěry z výzkumu týkajícího se míry identifikace s kulturním a etnickým původem, vztahem reálné a vnímané etnické příslušnosti a mírou spokojenosti s vlastní etnickou příslušností. Dotazníkové šetření bylo realizováno u 45 adolescentů ve věku 15-20 let,kteří prožili celý život v prostředí ústavní péče.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sociální pedagogika ve střední Evropě ? současný stav a perspektivy

  • ISBN

    978-80-87182-08-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    442-449

  • Publisher name

    Institut mezioborových studií Brno

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article