Pilot operation: Carsharing Uniqway
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384399%3A31120%2F19%3A00053694" target="_blank" >RIV/61384399:31120/19:00053694 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41110/19:N0000059 RIV/68407700:21220/19:00331121 RIV/68407700:21260/19:00331121
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Poloprovoz: Carsharing Uniqway
Original language description
Poloprovoz komplexního systému pro sdílení vozidel pro studenty a zaměstnance univerzit zaměřený na poskytování dat pro výzkum v oblasti mobility a dopravy. Cílem celého projektu je vytvoření platformy komplexního intermodálního systému dopravy tak, aby pomohl v praxi ověřovat teoretické výsledky v oblasti MaaS (Mobility-as-a-Service) a MoD (Mobility-on-Demand) a následně tak poskytovat relevantní vstupy pro organizaci dopravy v regionech, a to nejen pro Českou republiku. Současně systém slouží jako základní technologie pro výzkumné projekty realizované spolupracujícími partnery. Celý systém je vyvíjen a realizován jako studentský projekt ve spolupráci ČVUT v Praze, VŠE v Praze a ČZU v Praze. Poloprovoz staví na výsledcích ověřené technologie z podzimu 2018. V rámci projektu byl ověřen komplexní podnikatelský plán včetně marketingového plánu a ekonomický model poskytování služby přičemž byly implementovány oproti předpokladům změny, které plynou s navýšení povědomí o službě sdílení vozidel mezi obyvatelstvem. V rámci poloprovozu byl implementován komplexní model manažerského řízení celého systému založeného na komunitním charakteru výsledné služby. V rámci poloprovozu byl počet vozidel v projektu navýšen z původních šesti na celkem 23 vozidel. Byly identifikovány nové oblasti k výzkumu i pro využití v rámci studentských závěrečných a semestrálních prací (identifikace míry opotřebení, detekce dopravní nehody, detekce poškození apod.). Poloprovoz projektu přímo navazuje na předchozí ověření prvotní technologie z října 2018 a trval do konce října 2019, kdy byl sestaven plán dalšího technologického rozvoje pro definici nových technických funkcí a rozšiřování služby.
Czech name
Poloprovoz: Carsharing Uniqway
Czech description
Poloprovoz komplexního systému pro sdílení vozidel pro studenty a zaměstnance univerzit zaměřený na poskytování dat pro výzkum v oblasti mobility a dopravy. Cílem celého projektu je vytvoření platformy komplexního intermodálního systému dopravy tak, aby pomohl v praxi ověřovat teoretické výsledky v oblasti MaaS (Mobility-as-a-Service) a MoD (Mobility-on-Demand) a následně tak poskytovat relevantní vstupy pro organizaci dopravy v regionech, a to nejen pro Českou republiku. Současně systém slouží jako základní technologie pro výzkumné projekty realizované spolupracujícími partnery. Celý systém je vyvíjen a realizován jako studentský projekt ve spolupráci ČVUT v Praze, VŠE v Praze a ČZU v Praze. Poloprovoz staví na výsledcích ověřené technologie z podzimu 2018. V rámci projektu byl ověřen komplexní podnikatelský plán včetně marketingového plánu a ekonomický model poskytování služby přičemž byly implementovány oproti předpokladům změny, které plynou s navýšení povědomí o službě sdílení vozidel mezi obyvatelstvem. V rámci poloprovozu byl implementován komplexní model manažerského řízení celého systému založeného na komunitním charakteru výsledné služby. V rámci poloprovozu byl počet vozidel v projektu navýšen z původních šesti na celkem 23 vozidel. Byly identifikovány nové oblasti k výzkumu i pro využití v rámci studentských závěrečných a semestrálních prací (identifikace míry opotřebení, detekce dopravní nehody, detekce poškození apod.). Poloprovoz projektu přímo navazuje na předchozí ověření prvotní technologie z října 2018 a trval do konce října 2019, kdy byl sestaven plán dalšího technologického rozvoje pro definici nových technických funkcí a rozšiřování služby.
Classification
Type
Z<sub>polop</sub> - Pilot plant
CEP classification
—
OECD FORD branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Uniqway
Numerical identification
—
Technical parameters
Projekt je spoluprací ČVUT, VŠE a ČZU. Licence je řešena v rámci smlouvy o spolupráci se Škoda Auto, a.s. (kontakt: ing. L. Vlček, ředitel VT) a Smart CityLab (kontakt: Mgr. J. Plachá, jednatelka).
Economical parameters
Celková částka za realizaci projektu je dělena mezi tři podílející univerzity a v součtu přesahuje 5 mil. Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
Praha