Choreography as a balanced composition of the drama and virtuosity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F10%3A%230000225" target="_blank" >RIV/61384984:51110/10:#0000225 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Choreografie jako vyvážená kompozice dramatu a virtuozity
Original language description
Ve svém článku se profesorka Božena Brodská zabývá tvorbou jedné z nejvýznamnějších osobností světové baletní scény, Maria Petipy, který zemřel před více než sto lety (14. července 1910 v Gurzufu). Marius Petipa se narodil do rodiny francouzského tanečníka a baletního mistra Jean-Antoina Petipy (11. března 1818 v Marseille) a jako tanečníck debutoval v Bruselu v roce 1831. Když se jeho bratr Lucien Petipa stal v roce 1839 prvním sólistou Pařížské Opery, Marius podnikl ne příliš úspěšné turné po USA. Poté tančil v Bordeaux a v Madridu, kde studoval španělský tanec. Byl spíše demi-charakterním typem tanečníka, nikdy nebyl angažován do Pařížské Opery, nicméně navštěvoval baletní hodiny uznávaného pedagoga Augusta Vestrise. V roce 1847 se usadil v Petrohradu a zahájil svou velkolepou kariéru, která trvala až do roku 1903. Tančil ve většině baletů Julese Perrota a Arthura Saint-Léona a v roce 1862 se stal - na základě úspěchu svého baletu Dcera faraóna na hudbu Cesare Pugniho - prvním balet
Czech name
Choreografie jako vyvážená kompozice dramatu a virtuozity
Czech description
Ve svém článku se profesorka Božena Brodská zabývá tvorbou jedné z nejvýznamnějších osobností světové baletní scény, Maria Petipy, který zemřel před více než sto lety (14. července 1910 v Gurzufu). Marius Petipa se narodil do rodiny francouzského tanečníka a baletního mistra Jean-Antoina Petipy (11. března 1818 v Marseille) a jako tanečníck debutoval v Bruselu v roce 1831. Když se jeho bratr Lucien Petipa stal v roce 1839 prvním sólistou Pařížské Opery, Marius podnikl ne příliš úspěšné turné po USA. Poté tančil v Bordeaux a v Madridu, kde studoval španělský tanec. Byl spíše demi-charakterním typem tanečníka, nikdy nebyl angažován do Pařížské Opery, nicméně navštěvoval baletní hodiny uznávaného pedagoga Augusta Vestrise. V roce 1847 se usadil v Petrohradu a zahájil svou velkolepou kariéru, která trvala až do roku 1903. Tančil ve většině baletů Julese Perrota a Arthura Saint-Léona a v roce 1862 se stal - na základě úspěchu svého baletu Dcera faraóna na hudbu Cesare Pugniho - prvním balet
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
2010
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
146-156
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—