The most common voice teacher problems and communication with doctors and voice therapists
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000204" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000204 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nejčastější problémy hlasového pedagoga a vzájemná komunikace s lékaři a hlasovými terapeuty
Original language description
V dnešní době patří asi 30% pracující populace mezi profesionální uživatele hlasu (professional voice users). Do této skupiny patří všechny profese, které kladou na hlas zvýšené nároky (např. manageři, učitelé, pracovníci call center ad. profesionální mluvčí). Užší skupinu profesionálních uživatelů hlasu pak tvoří profese, které vyžadují také vyšší nároky na kvalitu hlasu (herci, zpěváci, řečníci ad.). V této podskupině se předpokládá, že studenti se učí hlas správně používat a pečovat o něj již v rámcipřípravy na své budoucí povolání. Právě s ohledem na vysoké nároky používání hlasu v různých profesích, roste také zájem o další vzdělávání v oblasti lidského hlasu. Cílem je zlepšení kvality a efektivity používání hlasu, prevence, případně náprava jižvzniklých hlasových poruch. Hlasový pedagog/terapeut by proto měl mít znalosti z dalších oborů zabývajících se hlasem, aby mohl správně zhodnotit možnosti a cíle hlasové edukace (reedukace, rehabilitace), a v případě potřeby tak včas dopo
Czech name
Nejčastější problémy hlasového pedagoga a vzájemná komunikace s lékaři a hlasovými terapeuty
Czech description
V dnešní době patří asi 30% pracující populace mezi profesionální uživatele hlasu (professional voice users). Do této skupiny patří všechny profese, které kladou na hlas zvýšené nároky (např. manageři, učitelé, pracovníci call center ad. profesionální mluvčí). Užší skupinu profesionálních uživatelů hlasu pak tvoří profese, které vyžadují také vyšší nároky na kvalitu hlasu (herci, zpěváci, řečníci ad.). V této podskupině se předpokládá, že studenti se učí hlas správně používat a pečovat o něj již v rámcipřípravy na své budoucí povolání. Právě s ohledem na vysoké nároky používání hlasu v různých profesích, roste také zájem o další vzdělávání v oblasti lidského hlasu. Cílem je zlepšení kvality a efektivity používání hlasu, prevence, případně náprava jižvzniklých hlasových poruch. Hlasový pedagog/terapeut by proto měl mít znalosti z dalších oborů zabývajících se hlasem, aby mohl správně zhodnotit možnosti a cíle hlasové edukace (reedukace, rehabilitace), a v případě potřeby tak včas dopo
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
BI - Acoustics and oscillation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Musical Acoustics Research Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů