Discord of modern Czech music (1900-1939)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F13%3A%230000286" target="_blank" >RIV/61384984:51110/13:#0000286 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Boj o českou moderní hudbu (1900-1939)
Original language description
Smetanova tvorba se již za jeho života stala v české hudební kultuře vzorem moderní kompozice jak po stránce ideové, tak i vyspělostí hudební struktury. Analýzou jeho děl se zabývaly takřka všechny významnější osobnosti jak z okruhu pražské a brněnské univerzitní hudební vědy, tak i prakticky zaměření absolventi a profesoři konzervatoře a i hudební publicisté-laici. Idea tzv. smetanismu jako jediné pokrokové linie české hudby se však také negativně promítla do předpojatých a demagogických názorů univerzitních vědců a kritiků ze ,,školy? Zdeňka Nejedlého. Byly příčinou tvrdých polemik označovaných jako boje o Dvořáka, které vedly v době před první světovou válkou k rozdělení odborné hudební sféry na dva nesmiřitelné tábory. Smetanova hudba jako ideál moderního umění se ve třicátých letech dostávala do rozporu s názory mladých skladatelů, muzikologů a teoretiků, kteří vzhlíželi ke stylům meziválečné avantgardy.
Czech name
Boj o českou moderní hudbu (1900-1939)
Czech description
Smetanova tvorba se již za jeho života stala v české hudební kultuře vzorem moderní kompozice jak po stránce ideové, tak i vyspělostí hudební struktury. Analýzou jeho děl se zabývaly takřka všechny významnější osobnosti jak z okruhu pražské a brněnské univerzitní hudební vědy, tak i prakticky zaměření absolventi a profesoři konzervatoře a i hudební publicisté-laici. Idea tzv. smetanismu jako jediné pokrokové linie české hudby se však také negativně promítla do předpojatých a demagogických názorů univerzitních vědců a kritiků ze ,,školy? Zdeňka Nejedlého. Byly příčinou tvrdých polemik označovaných jako boje o Dvořáka, které vedly v době před první světovou válkou k rozdělení odborné hudební sféry na dva nesmiřitelné tábory. Smetanova hudba jako ideál moderního umění se ve třicátých letech dostávala do rozporu s názory mladých skladatelů, muzikologů a teoretiků, kteří vzhlíželi ke stylům meziválečné avantgardy.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7476-028-0
Number of pages
142
Publisher name
Togga
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—