Instructional design (didactics) of professional music education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F18%3AN0000029" target="_blank" >RIV/61384984:51110/18:N0000029 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=15&clanek=179" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=15&clanek=179</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Oborová didaktika profesionálního hudebního vzdělávání
Original language description
Studie si klade za cíl poukázat na důležitost utvoření oborové didaktiky pro oblast profesionálního hudebního vzdělávání jako nezbytného kroku další profesionalizace přípravy budoucích učitelů hudby, kteří budou působit v této linii vzdělávání na základním a středním stupni. Metodologicky vycházíme z tzv. modelování současného systému tohoto typu vzdělání, na jehož základě jsme identifikovali dvě zřetelně oddělené linie hudebně vzdělávacího systému v ČR, který označujeme jako Dvoukolejní systém hudebního vzdělávání v ČR. Takto vytvořený model umožnil popsat hlavní rozdíly v didaktickém pojímání oboru hudební výchova a oboru profesionálního hudebního vzdělávání, na který se ve studii dále zaměřujeme a navrhujeme základní koncepční kroky pro vytvoření oborové didaktiky. Na tzv. Didaktickém trojúhelníku oboru hudba demonstrujeme, jak by měla probíhat transformace obsahu oboru hudba. V závěru představujeme návrh řešení pro konstituování didaktiky profesionálního hudebního vzdělávání ve vztahu vůči předmětovým didaktikám a jednotlivým metodikám zpěvu a hry na hudební nástroje. Tyto vzájemné vazby a vztahy znázorňujeme na modelu Hierarchické struktury vědního oboru hudební pedagogiky.
Czech name
Oborová didaktika profesionálního hudebního vzdělávání
Czech description
Studie si klade za cíl poukázat na důležitost utvoření oborové didaktiky pro oblast profesionálního hudebního vzdělávání jako nezbytného kroku další profesionalizace přípravy budoucích učitelů hudby, kteří budou působit v této linii vzdělávání na základním a středním stupni. Metodologicky vycházíme z tzv. modelování současného systému tohoto typu vzdělání, na jehož základě jsme identifikovali dvě zřetelně oddělené linie hudebně vzdělávacího systému v ČR, který označujeme jako Dvoukolejní systém hudebního vzdělávání v ČR. Takto vytvořený model umožnil popsat hlavní rozdíly v didaktickém pojímání oboru hudební výchova a oboru profesionálního hudebního vzdělávání, na který se ve studii dále zaměřujeme a navrhujeme základní koncepční kroky pro vytvoření oborové didaktiky. Na tzv. Didaktickém trojúhelníku oboru hudba demonstrujeme, jak by měla probíhat transformace obsahu oboru hudba. V závěru představujeme návrh řešení pro konstituování didaktiky profesionálního hudebního vzdělávání ve vztahu vůči předmětovým didaktikám a jednotlivým metodikám zpěvu a hry na hudební nástroje. Tyto vzájemné vazby a vztahy znázorňujeme na modelu Hierarchické struktury vědního oboru hudební pedagogiky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Kultura, umění a výchova. Odborný recenzovaný časopis
ISSN
2336-1824
e-ISSN
2336-1824
Volume of the periodical
ročník 6
Issue of the periodical within the volume
1/2018
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—