All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Instructional design (didactics) of professional music education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F18%3AN0000029" target="_blank" >RIV/61384984:51110/18:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=15&clanek=179" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=15&clanek=179</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Oborová didaktika profesionálního hudebního vzdělávání

  • Original language description

    Studie si klade za cíl poukázat na důležitost utvoření oborové didaktiky pro oblast profesionálního hudebního vzdělávání jako nezbytného kroku další profesionalizace přípravy budoucích učitelů hudby, kteří budou působit v této linii vzdělávání na základním a středním stupni. Metodologicky vycházíme z tzv. modelování současného systému tohoto typu vzdělání, na jehož základě jsme identifikovali dvě zřetelně oddělené linie hudebně vzdělávacího systému v ČR, který označujeme jako Dvoukolejní systém hudebního vzdělávání v ČR. Takto vytvořený model umožnil popsat hlavní rozdíly v didaktickém pojímání oboru hudební výchova a oboru profesionálního hudebního vzdělávání, na který se ve studii dále zaměřujeme a navrhujeme základní koncepční kroky pro vytvoření oborové didaktiky. Na tzv. Didaktickém trojúhelníku oboru hudba demonstrujeme, jak by měla probíhat transformace obsahu oboru hudba. V závěru představujeme návrh řešení pro konstituování didaktiky profesionálního hudebního vzdělávání ve vztahu vůči předmětovým didaktikám a jednotlivým metodikám zpěvu a hry na hudební nástroje. Tyto vzájemné vazby a vztahy znázorňujeme na modelu Hierarchické struktury vědního oboru hudební pedagogiky.

  • Czech name

    Oborová didaktika profesionálního hudebního vzdělávání

  • Czech description

    Studie si klade za cíl poukázat na důležitost utvoření oborové didaktiky pro oblast profesionálního hudebního vzdělávání jako nezbytného kroku další profesionalizace přípravy budoucích učitelů hudby, kteří budou působit v této linii vzdělávání na základním a středním stupni. Metodologicky vycházíme z tzv. modelování současného systému tohoto typu vzdělání, na jehož základě jsme identifikovali dvě zřetelně oddělené linie hudebně vzdělávacího systému v ČR, který označujeme jako Dvoukolejní systém hudebního vzdělávání v ČR. Takto vytvořený model umožnil popsat hlavní rozdíly v didaktickém pojímání oboru hudební výchova a oboru profesionálního hudebního vzdělávání, na který se ve studii dále zaměřujeme a navrhujeme základní koncepční kroky pro vytvoření oborové didaktiky. Na tzv. Didaktickém trojúhelníku oboru hudba demonstrujeme, jak by měla probíhat transformace obsahu oboru hudba. V závěru představujeme návrh řešení pro konstituování didaktiky profesionálního hudebního vzdělávání ve vztahu vůči předmětovým didaktikám a jednotlivým metodikám zpěvu a hry na hudební nástroje. Tyto vzájemné vazby a vztahy znázorňujeme na modelu Hierarchické struktury vědního oboru hudební pedagogiky.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Kultura, umění a výchova. Odborný recenzovaný časopis

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

    2336-1824

  • Volume of the periodical

    ročník 6

  • Issue of the periodical within the volume

    1/2018

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database