All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Application of Mathematical Knowledge in the Context of Music Performance

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F20%3AN0000074" target="_blank" >RIV/61384984:51110/20:N0000074 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ziva-hudba.info/" target="_blank" >https://ziva-hudba.info/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti aplikace matematických znalostí v kontextu praktického provozování hudby

  • Original language description

    Studie je zaměřena na využití jistých matematických znalostí týkajících se vztahů mezi výškami tónů. Cílem je lepší pochopení pravidel intonace komorního orchestru nebo sboru, především v kontextu barokní a renesanční hudby, ale i, do jisté míry, soudobé mikrointervalové hudby. Předložené informace mohou využít jak instrumentalisté, tak zpěváci, dirigenti a skladatelé. Jsou zmíněny klíčové rozdíly mezi jednotlivými intonačními styly a diskutováno nebezpečí možných konfliktních intonačních požadavků. Dále je navržen způsob, jak vytvořit pravidla vhodné intonace dostatečně jasná tak, aby si interpreti nemuseli zanášet do not desítky dodatečných poznámek týkajících se ladění. Nakonec jsou rozdíly mezi intonačními styly detailně kvantifikovány tak, aby mohly sloužit k vytvoření jasných a přesných modelů předvídatelné nebo sjednocené intonace.

  • Czech name

    Možnosti aplikace matematických znalostí v kontextu praktického provozování hudby

  • Czech description

    Studie je zaměřena na využití jistých matematických znalostí týkajících se vztahů mezi výškami tónů. Cílem je lepší pochopení pravidel intonace komorního orchestru nebo sboru, především v kontextu barokní a renesanční hudby, ale i, do jisté míry, soudobé mikrointervalové hudby. Předložené informace mohou využít jak instrumentalisté, tak zpěváci, dirigenti a skladatelé. Jsou zmíněny klíčové rozdíly mezi jednotlivými intonačními styly a diskutováno nebezpečí možných konfliktních intonačních požadavků. Dále je navržen způsob, jak vytvořit pravidla vhodné intonace dostatečně jasná tak, aby si interpreti nemuseli zanášet do not desítky dodatečných poznámek týkajících se ladění. Nakonec jsou rozdíly mezi intonačními styly detailně kvantifikovány tak, aby mohly sloužit k vytvoření jasných a přesných modelů předvídatelné nebo sjednocené intonace.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    158-179

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database