All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ballroom Dance Courses as a Cultural Capital

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F20%3AN0000077" target="_blank" >RIV/61384984:51110/20:N0000077 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ziva-hudba.info/" target="_blank" >https://ziva-hudba.info/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Taneční jako kulturní kapitál

  • Original language description

    Studie se zabývá fenoménem tzv. tanečních, tedy kurzů tance a společenské výchovy. Zvolené téma je zkoumáno optikou sociologie tance skrze koncept kulturního kapitálu, kterým obohatil společenský diskurs francouzský sociolog a antropolog Pierre Bourdieu. Autorka se na základě metody kvalitativních individuálních rozhovorů s účastníky a absolventy tanečních kurzů snaží nalézt odpověď na otázku, zda považují jedinci absolvování tanečních za investici do svého kulturního kapitálu. V souvislosti s vytyčeným cílem je předmětem zájmu také to, nakolik v dalším společenském životě absolventi kurzů znalost společenských tanců v praxi uplatňují a nakolik si nabyté dovednosti pamatují. Z výsledků výzkumu vyplývá, že je absolvování tanečních považováno částí účastníků za součást společenského vzdělání, ačkoli je v následném společenském životě uplatnění získaných tanečních dovedností u většiny respondentů spíše ojedinělé, případně spjaté pouze s určitou životní etapou. Neznalost společenských tanců by však v případě nutnosti jejich užití byla vnímána jako diskriminující.

  • Czech name

    Taneční jako kulturní kapitál

  • Czech description

    Studie se zabývá fenoménem tzv. tanečních, tedy kurzů tance a společenské výchovy. Zvolené téma je zkoumáno optikou sociologie tance skrze koncept kulturního kapitálu, kterým obohatil společenský diskurs francouzský sociolog a antropolog Pierre Bourdieu. Autorka se na základě metody kvalitativních individuálních rozhovorů s účastníky a absolventy tanečních kurzů snaží nalézt odpověď na otázku, zda považují jedinci absolvování tanečních za investici do svého kulturního kapitálu. V souvislosti s vytyčeným cílem je předmětem zájmu také to, nakolik v dalším společenském životě absolventi kurzů znalost společenských tanců v praxi uplatňují a nakolik si nabyté dovednosti pamatují. Z výsledků výzkumu vyplývá, že je absolvování tanečních považováno částí účastníků za součást společenského vzdělání, ačkoli je v následném společenském životě uplatnění získaných tanečních dovedností u většiny respondentů spíše ojedinělé, případně spjaté pouze s určitou životní etapou. Neznalost společenských tanců by však v případě nutnosti jejich užití byla vnímána jako diskriminující.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60500 - Other Humanities and the Arts

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    214-227

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database