Ballroom Dance Courses as a Cultural Capital
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F20%3AN0000077" target="_blank" >RIV/61384984:51110/20:N0000077 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ziva-hudba.info/" target="_blank" >https://ziva-hudba.info/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Taneční jako kulturní kapitál
Original language description
Studie se zabývá fenoménem tzv. tanečních, tedy kurzů tance a společenské výchovy. Zvolené téma je zkoumáno optikou sociologie tance skrze koncept kulturního kapitálu, kterým obohatil společenský diskurs francouzský sociolog a antropolog Pierre Bourdieu. Autorka se na základě metody kvalitativních individuálních rozhovorů s účastníky a absolventy tanečních kurzů snaží nalézt odpověď na otázku, zda považují jedinci absolvování tanečních za investici do svého kulturního kapitálu. V souvislosti s vytyčeným cílem je předmětem zájmu také to, nakolik v dalším společenském životě absolventi kurzů znalost společenských tanců v praxi uplatňují a nakolik si nabyté dovednosti pamatují. Z výsledků výzkumu vyplývá, že je absolvování tanečních považováno částí účastníků za součást společenského vzdělání, ačkoli je v následném společenském životě uplatnění získaných tanečních dovedností u většiny respondentů spíše ojedinělé, případně spjaté pouze s určitou životní etapou. Neznalost společenských tanců by však v případě nutnosti jejich užití byla vnímána jako diskriminující.
Czech name
Taneční jako kulturní kapitál
Czech description
Studie se zabývá fenoménem tzv. tanečních, tedy kurzů tance a společenské výchovy. Zvolené téma je zkoumáno optikou sociologie tance skrze koncept kulturního kapitálu, kterým obohatil společenský diskurs francouzský sociolog a antropolog Pierre Bourdieu. Autorka se na základě metody kvalitativních individuálních rozhovorů s účastníky a absolventy tanečních kurzů snaží nalézt odpověď na otázku, zda považují jedinci absolvování tanečních za investici do svého kulturního kapitálu. V souvislosti s vytyčeným cílem je předmětem zájmu také to, nakolik v dalším společenském životě absolventi kurzů znalost společenských tanců v praxi uplatňují a nakolik si nabyté dovednosti pamatují. Z výsledků výzkumu vyplývá, že je absolvování tanečních považováno částí účastníků za součást společenského vzdělání, ačkoli je v následném společenském životě uplatnění získaných tanečních dovedností u většiny respondentů spíše ojedinělé, případně spjaté pouze s určitou životní etapou. Neznalost společenských tanců by však v případě nutnosti jejich užití byla vnímána jako diskriminující.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
214-227
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—