Correspondences and Differences between Conceptions of Reflective Writing in Pedagogy and the Discipline Dialogical Acting with the Inner Partner
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F11%3A%230000491" target="_blank" >RIV/61384984:51210/11:#0000491 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.diskurz.sk/QAK2012/ZbornikQAK2011.pdf" target="_blank" >http://www.diskurz.sk/QAK2012/ZbornikQAK2011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Shody a odlišnosti v pojetí reflektivního psaní v pedagogice a v disciplíně Dialogického jednání s vnitřním partnerem
Original language description
Součástí vzdělávání pedagogů a jejich následného profesního rozvoje se dnes stává schopnost reflektovat vlastní činnost a jednání. Systematické reflektivní psaní je považováno za jednu z nejpodstatnějších metod v tomto rozvoji. Součástí studia disciplínyDialogické jednání je rovněž písemná reflexe. Jedná se však výhradně o reflexi volnou, předem nestrukturovanou, která předem není určena ani tématem, ani okruhem otázek. Je blízká deníkové reflexi v současném vzdělávacím procesu pedagogů. Příspěvek se zaměří na shody a rozdíly mezi pojetím reflektivního psaní v pedagogice (konstruktivní pojetí učení, RWCT, Core reflection) a v disciplíně Dialogické jednání. Shody u všech typů reflexí jsou předně tématické. Předurčení či nepředurčení tématu reflexe má vztah k její struktuře. Pohyb k osobní strukturaci textu u volné reflexe poukazuje k dalším osobitým rysům studenta a může prohloubit sebereflexi.
Czech name
Shody a odlišnosti v pojetí reflektivního psaní v pedagogice a v disciplíně Dialogického jednání s vnitřním partnerem
Czech description
Součástí vzdělávání pedagogů a jejich následného profesního rozvoje se dnes stává schopnost reflektovat vlastní činnost a jednání. Systematické reflektivní psaní je považováno za jednu z nejpodstatnějších metod v tomto rozvoji. Součástí studia disciplínyDialogické jednání je rovněž písemná reflexe. Jedná se však výhradně o reflexi volnou, předem nestrukturovanou, která předem není určena ani tématem, ani okruhem otázek. Je blízká deníkové reflexi v současném vzdělávacím procesu pedagogů. Příspěvek se zaměří na shody a rozdíly mezi pojetím reflektivního psaní v pedagogice (konstruktivní pojetí učení, RWCT, Core reflection) a v disciplíně Dialogické jednání. Shody u všech typů reflexí jsou předně tématické. Předurčení či nepředurčení tématu reflexe má vztah k její struktuře. Pohyb k osobní strukturaci textu u volné reflexe poukazuje k dalším osobitým rysům studenta a může prohloubit sebereflexi.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA701840901" target="_blank" >IAA701840901: Acting with the Inner Partner in Individual, Group and Cultural Contexts</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X.
ISBN
978-80-244-2906-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
177-181
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 1, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—