Head and Stomach
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F16%3AN0000093" target="_blank" >RIV/61384984:51310/16:N0000093 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Head and Stomach
Original language description
Studie „Head and Stomach“ zkoumá vliv organizační struktury televize veřejné služby (dánské DR, švédské STV a české ČT), jejích institucionálních mechanismů a diskurzivních praktik televizních dicision makerů na současnou podobu dokumentárního filmu, jeho pozici a funkci. Post-socialistická Česká televize uspořádala v prosinci 2015 „masterclass“, na níž pozvala zahraniční commissioning editory ze západních veřejnoprávních televizí (DR, STV), aby prezentovali českým dokumentaristům, producentům i odborné veřejnosti „nové trendy v oblasti dokumentárního filmu v Evropě“. Následující text je případovou studií této události a představuje formát masterclass jako východisko pro zkoumání představ o dokumentárním filmu v systému televize veřejné služby. Událost interpretuje z pozice insidera (režisérky a dramaturgyně dokumentárních filmů v ČT). Pomocí etnografických metod (zúčastněné pozorování, rozhovory) a z perspektivy studií produkční kultury nahlíží masterclass jako určitý druh kultivačního rituálu, inspirována přístupem Johna Caldwella a Georginy Born. Událost masterclass zasazuje do kontextu vývoje dokumentárního filmu v prostředí evropských televizí veřejné služby po roce 1990 (politické, sociální, ekonomické a technologické změny), s přihlédnutím ke specifikům vývoje v post-socialistické České televizi, včetně etablování konceptu tzv. autorského dokumentu.
Czech name
Head and Stomach
Czech description
Studie „Head and Stomach“ zkoumá vliv organizační struktury televize veřejné služby (dánské DR, švédské STV a české ČT), jejích institucionálních mechanismů a diskurzivních praktik televizních dicision makerů na současnou podobu dokumentárního filmu, jeho pozici a funkci. Post-socialistická Česká televize uspořádala v prosinci 2015 „masterclass“, na níž pozvala zahraniční commissioning editory ze západních veřejnoprávních televizí (DR, STV), aby prezentovali českým dokumentaristům, producentům i odborné veřejnosti „nové trendy v oblasti dokumentárního filmu v Evropě“. Následující text je případovou studií této události a představuje formát masterclass jako východisko pro zkoumání představ o dokumentárním filmu v systému televize veřejné služby. Událost interpretuje z pozice insidera (režisérky a dramaturgyně dokumentárních filmů v ČT). Pomocí etnografických metod (zúčastněné pozorování, rozhovory) a z perspektivy studií produkční kultury nahlíží masterclass jako určitý druh kultivačního rituálu, inspirována přístupem Johna Caldwella a Georginy Born. Událost masterclass zasazuje do kontextu vývoje dokumentárního filmu v prostředí evropských televizí veřejné služby po roce 1990 (politické, sociální, ekonomické a technologické změny), s přihlédnutím ke specifikům vývoje v post-socialistické České televizi, včetně etablování konceptu tzv. autorského dokumentu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
34
Pages from-to
61-95
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—