All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cinematographic Montage and Montage Principle outside Cinema: Jiří Kolář’s Early Collages as a Case Study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F17%3AN0000094" target="_blank" >RIV/61384984:51310/17:N0000094 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Filmová montáž a princip montáže v nefilmových oborech. Případová studie: rané koláže Jiřího Koláře

  • Original language description

    Stať se zabývá vztahem nefilmových uměleckých děl, jejichž struktura připomíná principy filmové montáže, k dílům z oblasti kinematografie. Příkladem podobných děl mohou být například koláže Jiřího Koláře z přelomu 40. a 50. let, ve kterých autor vytvářel obrazové sekvence pomocí výstřižků z obrázkových časopisů. Montáž není jen technika užívaná ve filmovém průmyslu, ale může být spojována ze způsoby kulturní produkce jako takové, nebo, jak ukazují příklady Waltera Benjamina nebo Aby Warburga, dokonce s formami její teoretické reflexe. Mimo oblast filmu se termín montáž snadno stává pouhým přirovnáním nebo volným odkazem. Pokoušíme-li se popsat a interpretovat Kolářovo rané dílo, nemůžeme prokázat přímou souvislost s filmem. Spíše než filmovými postupy a jejich teoriemi byl Jiří Kolář ovlivněn populární kulturou a způsoby, především grafickou úpravou časopisů, která filmové postupy napodobovala. Jednalo se tedy o vliv zprostředkovaný, sekundární.

  • Czech name

    Filmová montáž a princip montáže v nefilmových oborech. Případová studie: rané koláže Jiřího Koláře

  • Czech description

    Stať se zabývá vztahem nefilmových uměleckých děl, jejichž struktura připomíná principy filmové montáže, k dílům z oblasti kinematografie. Příkladem podobných děl mohou být například koláže Jiřího Koláře z přelomu 40. a 50. let, ve kterých autor vytvářel obrazové sekvence pomocí výstřižků z obrázkových časopisů. Montáž není jen technika užívaná ve filmovém průmyslu, ale může být spojována ze způsoby kulturní produkce jako takové, nebo, jak ukazují příklady Waltera Benjamina nebo Aby Warburga, dokonce s formami její teoretické reflexe. Mimo oblast filmu se termín montáž snadno stává pouhým přirovnáním nebo volným odkazem. Pokoušíme-li se popsat a interpretovat Kolářovo rané dílo, nemůžeme prokázat přímou souvislost s filmem. Spíše než filmovými postupy a jejich teoriemi byl Jiří Kolář ovlivněn populární kulturou a způsoby, především grafickou úpravou časopisů, která filmové postupy napodobovala. Jednalo se tedy o vliv zprostředkovaný, sekundární.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    22/2017

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    43-61

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database