Myth and reality of environmentally optimal division of labour
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F08%3A%230000004" target="_blank" >RIV/61858307:_____/08:#0000004 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce
Original language description
Mezi základní charakteristiky environmentální efektivnosti druhu dopravy či dopravního prostředku patří spotřeba energie a emise skleníkových plynů. Pro normální podmínky lze ze zákonů mechaniky odvodit, že jsou spotřeba energie a odvozeně emise na jednotku vytížení tím nižší, čím je dopravní prostředek kapacitnější. Efektivnost ale záleží i na využití kapacity. Výši spotřeby a odvozeně emisí lze vyjádřit v závislosti na vytížení směrnicovým tvarem rovnice přímky - spotřeba dopravního prostředku bez vytížení je konstantní, s vytížením narůstá podle směrnice. Průsečík přímek různě kapacitních druhů dopravy udává, od jakého vytížení je kapacitnější druh dopravy teprve energeticky a emisně efektivnější.
Czech name
Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce
Czech description
Mezi základní charakteristiky environmentální efektivnosti druhu dopravy či dopravního prostředku patří spotřeba energie a emise skleníkových plynů. Pro normální podmínky lze ze zákonů mechaniky odvodit, že jsou spotřeba energie a odvozeně emise na jednotku vytížení tím nižší, čím je dopravní prostředek kapacitnější. Efektivnost ale záleží i na využití kapacity. Výši spotřeby a odvozeně emisí lze vyjádřit v závislosti na vytížení směrnicovým tvarem rovnice přímky - spotřeba dopravního prostředku bez vytížení je konstantní, s vytížením narůstá podle směrnice. Průsečík přímek různě kapacitních druhů dopravy udává, od jakého vytížení je kapacitnější druh dopravy teprve energeticky a emisně efektivnější.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F84C%2F096%2F520" target="_blank" >1F84C/096/520: Comparison of local and regional railways and road transport from the point of view of enviromnmental influencs and decrease of needs of energy and possibility of public financing.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Konkurenceschopnost a konkrence v železniční dopravě
ISBN
978-80-7399-557-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
—
Publisher name
Masarykova univerzita Brno
Place of publication
Telč
Event location
Telč
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—