All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Myth and reality of environmentally optimal division of labour

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F08%3A%230000004" target="_blank" >RIV/61858307:_____/08:#0000004 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce

  • Original language description

    Mezi základní charakteristiky environmentální efektivnosti druhu dopravy či dopravního prostředku patří spotřeba energie a emise skleníkových plynů. Pro normální podmínky lze ze zákonů mechaniky odvodit, že jsou spotřeba energie a odvozeně emise na jednotku vytížení tím nižší, čím je dopravní prostředek kapacitnější. Efektivnost ale záleží i na využití kapacity. Výši spotřeby a odvozeně emisí lze vyjádřit v závislosti na vytížení směrnicovým tvarem rovnice přímky - spotřeba dopravního prostředku bez vytížení je konstantní, s vytížením narůstá podle směrnice. Průsečík přímek různě kapacitních druhů dopravy udává, od jakého vytížení je kapacitnější druh dopravy teprve energeticky a emisně efektivnější.

  • Czech name

    Mýty a realita environmentálně optimální dělby práce

  • Czech description

    Mezi základní charakteristiky environmentální efektivnosti druhu dopravy či dopravního prostředku patří spotřeba energie a emise skleníkových plynů. Pro normální podmínky lze ze zákonů mechaniky odvodit, že jsou spotřeba energie a odvozeně emise na jednotku vytížení tím nižší, čím je dopravní prostředek kapacitnější. Efektivnost ale záleží i na využití kapacity. Výši spotřeby a odvozeně emisí lze vyjádřit v závislosti na vytížení směrnicovým tvarem rovnice přímky - spotřeba dopravního prostředku bez vytížení je konstantní, s vytížením narůstá podle směrnice. Průsečík přímek různě kapacitních druhů dopravy udává, od jakého vytížení je kapacitnější druh dopravy teprve energeticky a emisně efektivnější.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1F84C%2F096%2F520" target="_blank" >1F84C/096/520: Comparison of local and regional railways and road transport from the point of view of enviromnmental influencs and decrease of needs of energy and possibility of public financing.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Konkurenceschopnost a konkrence v železniční dopravě

  • ISBN

    978-80-7399-557-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Masarykova univerzita Brno

  • Place of publication

    Telč

  • Event location

    Telč

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article