Verification of the Model of Key Competencies in Community Work
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F21%3AA2202C2G" target="_blank" >RIV/61988987:17200/21:A2202C2G - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://socialniprace.cz/issue/2021-06/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/issue/2021-06/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověření modelu klíčových kompetencí v komunitní práci
Original language description
CÍLE: Text si klade za cíl empirické ověření modelu klíčových kompetencí, zjištění míry subjektivně vnímané významnosti vybraných kompetencí a dalších kompetencí, které komunitní pracovnice považují za subjektivně významné pro výkon práce komunitního pracovníka v jednotlivých fázích komunitní práce. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Na problém je nahlíženo z perspektivy modelu implementace komunitní práce s využitím situačních a dynamických přístupů ke kompetencím. METODY: Metodika výzkumu vychází z kvantitativní strategie, primárně však jde o deskriptivní výzkum. VÝSLEDKY: Zjistili jsme, že většina respondentů považuje klíčové znalosti, schopnosti, dovednosti a postoje v jednotlivých fázích komunitní práce za naprosto až velmi významné. Obecně vyšší míru významnosti mají postoje komunitních pracovnic a pracovníků, a to bez ohledu na fázi komunitní práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Naše zjištění lze využít jako jeden ze zdrojů pro konstrukci vzdělávacích programů a kurzů komunitní práce.
Czech name
Ověření modelu klíčových kompetencí v komunitní práci
Czech description
CÍLE: Text si klade za cíl empirické ověření modelu klíčových kompetencí, zjištění míry subjektivně vnímané významnosti vybraných kompetencí a dalších kompetencí, které komunitní pracovnice považují za subjektivně významné pro výkon práce komunitního pracovníka v jednotlivých fázích komunitní práce. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Na problém je nahlíženo z perspektivy modelu implementace komunitní práce s využitím situačních a dynamických přístupů ke kompetencím. METODY: Metodika výzkumu vychází z kvantitativní strategie, primárně však jde o deskriptivní výzkum. VÝSLEDKY: Zjistili jsme, že většina respondentů považuje klíčové znalosti, schopnosti, dovednosti a postoje v jednotlivých fázích komunitní práce za naprosto až velmi významné. Obecně vyšší míru významnosti mají postoje komunitních pracovnic a pracovníků, a to bez ohledu na fázi komunitní práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Naše zjištění lze využít jako jeden ze zdrojů pro konstrukci vzdělávacích programů a kurzů komunitní práce.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální práce / Sociálna práca / Czech and Slovak Social Work
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
84-106
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85126997134