All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching History. Among the socialization of the individual and his or her individual education.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1501DPT" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1501DPT - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktika dějepisu

  • Original language description

    Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení,pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.

  • Czech name

    Didaktika dějepisu

  • Czech description

    Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení,pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Oborové didaktiky: stav - bilance - perspektivy

  • ISBN

    978-80-210-7769-0

  • Number of pages of the result

    38

  • Pages from-to

    289-326

  • Number of pages of the book

    469

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter