Teaching History. Among the socialization of the individual and his or her individual education.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F15%3AA1501DPT" target="_blank" >RIV/61988987:17250/15:A1501DPT - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktika dějepisu
Original language description
Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení,pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.
Czech name
Didaktika dějepisu
Czech description
Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení,pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Oborové didaktiky: stav - bilance - perspektivy
ISBN
978-80-210-7769-0
Number of pages of the result
38
Pages from-to
289-326
Number of pages of the book
469
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—