Image,image,image
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1801G2Y" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1801G2Y - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Obraz,obraz,obraz
Original language description
Předmětem analýzy jsou koncepce obrazu v knize Petra Rezka: Proklouznutí neboli smrt (k teorii soklu), Michaely Fišerová: Obraz a moc. Rozhovory s francouzskými mysliteli a Stanislava Hubíka: Média a rychlost. Dromoskopická dromologie dromosférické dromokracie. U M. Fišerové je obraz centrem úvah současných francouzských filozofů a filozofek, jejichž koncepce autorka v první části knihy analyzuje a s nimiž vedla rozhovory, shromážděné v části druhé; u P. Rezka je zrod obrazu východiskem úvah o významu soklu soch, především Alberta Giacomettiho; u S. Hubíka je analýza rychlosti mediace pomocí různých typů obrazů součástí panoramatického představení a rozvinutí základních myšlenek dromologické (dromos znamená v řečtině běh, závod) koncepce Paula Virilia. Bez ohledu na odlišnost východisek, stylu a závěrů jsou tři uvedené knihy vnitřně provázány: od fenomenologických analýz vzniku obrazu díky lidské tělesnosti (Petr Rezek) přes poststrukturalistické analýzy různých aspektů a vztahů mediace prostřednictvím obrazů v rámci komunikace (autoři v knize Michaely Fišerové) zpět k tělesně podmíněnému vnímání, avšak obohacenému o proces, jímž sféra obrazů historicky a technicky prošla.
Czech name
Obraz,obraz,obraz
Czech description
Předmětem analýzy jsou koncepce obrazu v knize Petra Rezka: Proklouznutí neboli smrt (k teorii soklu), Michaely Fišerová: Obraz a moc. Rozhovory s francouzskými mysliteli a Stanislava Hubíka: Média a rychlost. Dromoskopická dromologie dromosférické dromokracie. U M. Fišerové je obraz centrem úvah současných francouzských filozofů a filozofek, jejichž koncepce autorka v první části knihy analyzuje a s nimiž vedla rozhovory, shromážděné v části druhé; u P. Rezka je zrod obrazu východiskem úvah o významu soklu soch, především Alberta Giacomettiho; u S. Hubíka je analýza rychlosti mediace pomocí různých typů obrazů součástí panoramatického představení a rozvinutí základních myšlenek dromologické (dromos znamená v řečtině běh, závod) koncepce Paula Virilia. Bez ohledu na odlišnost východisek, stylu a závěrů jsou tři uvedené knihy vnitřně provázány: od fenomenologických analýz vzniku obrazu díky lidské tělesnosti (Petr Rezek) přes poststrukturalistické analýzy různých aspektů a vztahů mediace prostřednictvím obrazů v rámci komunikace (autoři v knize Michaely Fišerové) zpět k tělesně podmíněnému vnímání, avšak obohacenému o proces, jímž sféra obrazů historicky a technicky prošla.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Romboid. Časopis pre literatúru, kritiku, umenie a interdisciplinaritu.
ISSN
0231-6714
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
6
Pages from-to
83-88
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—