Reflection of Application of historical textbooks regarding written sources in chosen Czech and German historical textbooks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1901U9W" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1901U9W - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reflexe využití učebnic dějepisu, se zřetelem na prameny písemné ve vybraných českých a německých učebnicích dějepisu
Original language description
Článek se zabývá učebnicemi historie. Empirický výzkum mezi učiteli základních a středních škol sledoval míru využití učebnic historie a historických pramenů. Předmětem analýzy byly také postoje učitelů k struktuře tohoto vzdělávacího média. V další fázi jsme analyzovali vybrané učebnice středních škol s ohledem na typologii učebních úkolů a druh práce s písemnými prameny. Bylo zjištěno, jaké kognitivní procesy vyžadují jejich řešení. Pro srovnání byly vybrány učebnice německé historie. Sledují jiný koncept a obsahují různé typy úkolů. Tato kvalitativní analýza ukázala, že úkoly v učebnicích české historie vyžadují jednoduché duševní procesy. Německé učebnice nabízejí úkoly, které analyzují a interpretují různé druhy pramenů.
Czech name
Reflexe využití učebnic dějepisu, se zřetelem na prameny písemné ve vybraných českých a německých učebnicích dějepisu
Czech description
Článek se zabývá učebnicemi historie. Empirický výzkum mezi učiteli základních a středních škol sledoval míru využití učebnic historie a historických pramenů. Předmětem analýzy byly také postoje učitelů k struktuře tohoto vzdělávacího média. V další fázi jsme analyzovali vybrané učebnice středních škol s ohledem na typologii učebních úkolů a druh práce s písemnými prameny. Bylo zjištěno, jaké kognitivní procesy vyžadují jejich řešení. Pro srovnání byly vybrány učebnice německé historie. Sledují jiný koncept a obsahují různé typy úkolů. Tato kvalitativní analýza ukázala, že úkoly v učebnicích české historie vyžadují jednoduché duševní procesy. Německé učebnice nabízejí úkoly, které analyzují a interpretují různé druhy pramenů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Źrodła historyczne. Nowe kontexty - badania - interpretacje. Seria Analizy i interpretacje.
ISBN
978-83-65663-45-0
Number of pages of the result
11
Pages from-to
101-111
Number of pages of the book
268
Publisher name
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, INSTYTUT HISTORII
Place of publication
Poznań
UT code for WoS chapter
—