All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflection of Application of historical textbooks regarding written sources in chosen Czech and German historical textbooks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1901U9W" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1901U9W - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe využití učebnic dějepisu, se zřetelem na prameny písemné ve vybraných českých a německých učebnicích dějepisu

  • Original language description

    Článek se zabývá učebnicemi historie. Empirický výzkum mezi učiteli základních a středních škol sledoval míru využití učebnic historie a historických pramenů. Předmětem analýzy byly také postoje učitelů k struktuře tohoto vzdělávacího média. V další fázi jsme analyzovali vybrané učebnice středních škol s ohledem na typologii učebních úkolů a druh práce s písemnými prameny. Bylo zjištěno, jaké kognitivní procesy vyžadují jejich řešení. Pro srovnání byly vybrány učebnice německé historie. Sledují jiný koncept a obsahují různé typy úkolů. Tato kvalitativní analýza ukázala, že úkoly v učebnicích české historie vyžadují jednoduché duševní procesy. Německé učebnice nabízejí úkoly, které analyzují a interpretují různé druhy pramenů.

  • Czech name

    Reflexe využití učebnic dějepisu, se zřetelem na prameny písemné ve vybraných českých a německých učebnicích dějepisu

  • Czech description

    Článek se zabývá učebnicemi historie. Empirický výzkum mezi učiteli základních a středních škol sledoval míru využití učebnic historie a historických pramenů. Předmětem analýzy byly také postoje učitelů k struktuře tohoto vzdělávacího média. V další fázi jsme analyzovali vybrané učebnice středních škol s ohledem na typologii učebních úkolů a druh práce s písemnými prameny. Bylo zjištěno, jaké kognitivní procesy vyžadují jejich řešení. Pro srovnání byly vybrány učebnice německé historie. Sledují jiný koncept a obsahují různé typy úkolů. Tato kvalitativní analýza ukázala, že úkoly v učebnicích české historie vyžadují jednoduché duševní procesy. Německé učebnice nabízejí úkoly, které analyzují a interpretují různé druhy pramenů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Źrodła historyczne. Nowe kontexty - badania - interpretacje. Seria Analizy i interpretacje.

  • ISBN

    978-83-65663-45-0

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    101-111

  • Number of pages of the book

    268

  • Publisher name

    Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, INSTYTUT HISTORII

  • Place of publication

    Poznań

  • UT code for WoS chapter