Digital Learning Resources and Constructivism through the Prism of Motivation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA200206P" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A200206P - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Digitální výukové zdroje v konstruktivistickém pojetí prizmatem motivace
Original language description
Předložený text shrnuje teoretické poznatky o motivaci v souvislosti s konstruktivistickým pojetím vzdělávacího procesu, které by měly být uplatnitelné při tvorbě digitálních výukových zdrojů (dříve digitálních učebních materiálů). Konstruktivisticky pojatá výuka je všeobecně stavěna do protikladu k frontálním organizačním formám výuky, a proto v souvislosti s využitím digitálních technologií, které vytváří nové možnosti v přístupu k informacím, a tím redefinují roli a vliv učitele ve třídě, vyvstávají otázky týkající se důsledků využití ICT pro výchovně-vzdělávací proces. Předpokládá se, že zapojení digitálního výukového zdroje do vyučování může u pedagogů vést k přijetí zásad pedagogického konstruktivismu, který klade důraz na zaktivizování žáků v procesu učení. Do popředí se staví důraz na vnitřní motivaci žáků, která má význačný vliv na celý vyučovací proces a základním úkolem konstruktivistického pedagoga je schopnost odhadnout, jak konkrétní skupinu žáků nejlépe motivovat.
Czech name
Digitální výukové zdroje v konstruktivistickém pojetí prizmatem motivace
Czech description
Předložený text shrnuje teoretické poznatky o motivaci v souvislosti s konstruktivistickým pojetím vzdělávacího procesu, které by měly být uplatnitelné při tvorbě digitálních výukových zdrojů (dříve digitálních učebních materiálů). Konstruktivisticky pojatá výuka je všeobecně stavěna do protikladu k frontálním organizačním formám výuky, a proto v souvislosti s využitím digitálních technologií, které vytváří nové možnosti v přístupu k informacím, a tím redefinují roli a vliv učitele ve třídě, vyvstávají otázky týkající se důsledků využití ICT pro výchovně-vzdělávací proces. Předpokládá se, že zapojení digitálního výukového zdroje do vyučování může u pedagogů vést k přijetí zásad pedagogického konstruktivismu, který klade důraz na zaktivizování žáků v procesu učení. Do popředí se staví důraz na vnitřní motivaci žáků, která má význačný vliv na celý vyučovací proces a základním úkolem konstruktivistického pedagoga je schopnost odhadnout, jak konkrétní skupinu žáků nejlépe motivovat.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019 roč. IX.
ISBN
978-80-87952-30-6
Number of pages of the result
8
Pages from-to
752-759
Number of pages of the book
1229
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS chapter
—