Personality and meaning of work of high school teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20022L1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20022L1 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií
Original language description
Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.
Czech name
Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií
Czech description
Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie.
ISBN
978-80-89524-40-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
258-263
Publisher name
Spoločenskovedný ústav CSPV SAV
Place of publication
Košice
Event location
Stará Lesná.
Event date
Sep 17, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—