All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Personality and meaning of work of high school teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA20022L1" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A20022L1 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings18.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.

  • Czech name

    Osobnost a smysl práce učitelů gymnázií

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá souvislostmi vnímání smyslu práce a osobnostních vlastností zahrnutých v pětifaktorovém modelu Big Five učitelů působících na gymnáziích v ČR. Cílem je analyzovat úlohu osobnostních vlastností, věku a pracovní spokojenosti při jejich posuzování smyslu vlastní práce. Provedeného výzkumu se zúčastnilo 170 středoškolských pedagogů vybraných příležitostným výběrem. Použitými metodami byly české verze NEO FFI, Dotazník životní spokojenosti DŽS a dotazník Work Meaning Inventory. Prezentovány byly klasickým způsobem tužka-papír. Výsledky získané korelační a regresní analýzou napovídají, že osobnostní faktory (neuroticismus, extraverze, otevřenost zkušenostem) spolu s věkem a pracovní spokojeností sehrávají při hodnocení smyslu vlastní práce učitelů gymnázií nezanedbatelnou úlohu. Jako nejsilnější prediktor smysluplnosti práce se jevila pracovní spokojenost.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie.

  • ISBN

    978-80-89524-40-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    258-263

  • Publisher name

    Spoločenskovedný ústav CSPV SAV

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Stará Lesná.

  • Event date

    Sep 17, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article