All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Classroom climate evaluation through social psychological distance

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA210270Y" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A210270Y - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/PhdExistence2020.pdf" target="_blank" >https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/PhdExistence2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zjišťování třídního klimatu prostřednictvím sociální psychologické vzdálenosti

  • Original language description

    V příspěvku prezentujeme výsledky pilotní studie, která zkoumá vztah mezi sociální psychologickou vzdáleností a složkami třídního klimatu v předmětu třídního učitele na druhých stupních ZŠ. Sociální psychologickou vzdálenost interpretujeme jako míru vnímané kognitivní separace mezi self a mentálními reprezentacemi spolužáků. Tuto proměnnou měříme prostřednictvím grafického projektivního materiálu. Dále zjišťujeme psychologickou vzdálenost k třídnímu učiteli / učitelce a k předmětu, který vyučuje. Složky třídního klimatu (např. dobré vztahy, spolupráce, rovný přístup, soutěživost atd.) zjišťujeme nástrojem Klima školní třídy. Pilotní výzkum je explorativní povahy, statisticky analyzujeme vztahy mezi proměnnými. Výsledky napovídají existenci vztahů mezi sociální psychologickou vzdáleností mezi spolužáky a dobrými vztahy ve třídě, psychologickou vzdáleností žáků k předmětu třídního učitele a přenosem vědomostí, psychologickou vzdáleností od žáků k třídními učiteli a třídním klimatem. Vztahy je dále nutné ověřit v navazujícím výzkumu s využitím rozšířeného vzorku žáků a kombinované výzkumné metodologie.

  • Czech name

    Zjišťování třídního klimatu prostřednictvím sociální psychologické vzdálenosti

  • Czech description

    V příspěvku prezentujeme výsledky pilotní studie, která zkoumá vztah mezi sociální psychologickou vzdáleností a složkami třídního klimatu v předmětu třídního učitele na druhých stupních ZŠ. Sociální psychologickou vzdálenost interpretujeme jako míru vnímané kognitivní separace mezi self a mentálními reprezentacemi spolužáků. Tuto proměnnou měříme prostřednictvím grafického projektivního materiálu. Dále zjišťujeme psychologickou vzdálenost k třídnímu učiteli / učitelce a k předmětu, který vyučuje. Složky třídního klimatu (např. dobré vztahy, spolupráce, rovný přístup, soutěživost atd.) zjišťujeme nástrojem Klima školní třídy. Pilotní výzkum je explorativní povahy, statisticky analyzujeme vztahy mezi proměnnými. Výsledky napovídají existenci vztahů mezi sociální psychologickou vzdáleností mezi spolužáky a dobrými vztahy ve třídě, psychologickou vzdáleností žáků k předmětu třídního učitele a přenosem vědomostí, psychologickou vzdáleností od žáků k třídními učiteli a třídním klimatem. Vztahy je dále nutné ověřit v navazujícím výzkumu s využitím rozšířeného vzorku žáků a kombinované výzkumné metodologie.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Člověk a čas: Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5731-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    321-327

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 3, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article