Digital use of the oral history method in the presentation of the second half of the 20th century in German history textbooks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA2503A7K" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A2503A7K - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2025/02/Memo_2024_2_www.pdf" target="_blank" >http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2025/02/Memo_2024_2_www.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.MEMO.2024.02.33-50" target="_blank" >10.24132/ZCU.MEMO.2024.02.33-50</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Digitální využití metody orální historie při prezentaci období 2. poloviny 20. století na příkladech německých učebnic dějepisu
Original language description
Meritem příspěvku je analýza zapojení digitálních nástrojů obsažených v úkolech a přidružených metodických listech v aktuálních německých dějepisných učebnicích pro výuku historie 2. poloviny 20. století. Snahou je sledovat nejen relevanci aplikace metody orální historie pro zvolená témata tohoto období, ale rovněž možnosti využití k nim se vztahujících digitálních technologií a metodických pokynů. Analýzou docílíme hlubšího porozumění způsobu, jakým jsou digitální nástroje v německých učebnicích dějepisu integrovány do výuky moderních dějin. Cílem příspěvku je poukázat na potenciál metody orální historie učinit výuku dějepisu atraktivnější a motivovat žáky k většímu zájmu o moderní dějiny prostřednictvím využití digitálních technologií. Dalším cílem je zjištění možností aplikace konkrétních strategií v praxi výuky dějepisu a otevření diskuse o případných výzvách a omezeních, které může provázet implementace těchto výukových metod do dějepisné výuky. To vše v závislosti na proměnách výukových metod ve snaze o jejich flexibilnější a efektivnější využití.
Czech name
Digitální využití metody orální historie při prezentaci období 2. poloviny 20. století na příkladech německých učebnic dějepisu
Czech description
Meritem příspěvku je analýza zapojení digitálních nástrojů obsažených v úkolech a přidružených metodických listech v aktuálních německých dějepisných učebnicích pro výuku historie 2. poloviny 20. století. Snahou je sledovat nejen relevanci aplikace metody orální historie pro zvolená témata tohoto období, ale rovněž možnosti využití k nim se vztahujících digitálních technologií a metodických pokynů. Analýzou docílíme hlubšího porozumění způsobu, jakým jsou digitální nástroje v německých učebnicích dějepisu integrovány do výuky moderních dějin. Cílem příspěvku je poukázat na potenciál metody orální historie učinit výuku dějepisu atraktivnější a motivovat žáky k většímu zájmu o moderní dějiny prostřednictvím využití digitálních technologií. Dalším cílem je zjištění možností aplikace konkrétních strategií v praxi výuky dějepisu a otevření diskuse o případných výzvách a omezeních, které může provázet implementace těchto výukových metod do dějepisné výuky. To vše v závislosti na proměnách výukových metod ve snaze o jejich flexibilnější a efektivnější využití.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
MEMO: časopis pro orální historii
ISSN
1804-753X
e-ISSN
1804-7548
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
33-50
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—