Digital Technology in Teaching History and Humanitiesin General
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F18%3A00004969" target="_blank" >RIV/75112779:_____/18:00004969 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2018/08/obsah-MH-1-2017.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2018/08/obsah-MH-1-2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Digitální technologie ve výuce dějepisu a dalších společenskovědních předmětů
Original language description
Studie mapuje, jakým způsobem dějepisnou výuku v České republice ovlivňuje rozvoj digitálních technologii. Navazuje na diskuse vedené o jejich užitečnosti, či škodlivosti, přičemž problematiku nahlíží z perspektivy současné didaktiky a mediální teorie. Autoři nabízejí několik sond, které se týkají konkrétních médii a jejich role ve vzdělávání (Wikipedie, digitální učební materiály, interaktivní tabule, počítačové hry a geolokační aplikace). Na příkladu několika aplikaci a souvisejících praktik ilustrují různorodé efekty využiti technologii ve výuce. V návaznosti na koncept historické gramotnosti navrhuji konkrétní přístupy, jež mohou vest k produktivní synergii mezi cíli dějepisného vzděláváni, jaké jsou stanoveny v kurikulu, a možnostmi digitálních technologií.
Czech name
Digitální technologie ve výuce dějepisu a dalších společenskovědních předmětů
Czech description
Studie mapuje, jakým způsobem dějepisnou výuku v České republice ovlivňuje rozvoj digitálních technologii. Navazuje na diskuse vedené o jejich užitečnosti, či škodlivosti, přičemž problematiku nahlíží z perspektivy současné didaktiky a mediální teorie. Autoři nabízejí několik sond, které se týkají konkrétních médii a jejich role ve vzdělávání (Wikipedie, digitální učební materiály, interaktivní tabule, počítačové hry a geolokační aplikace). Na příkladu několika aplikaci a souvisejících praktik ilustrují různorodé efekty využiti technologii ve výuce. V návaznosti na koncept historické gramotnosti navrhuji konkrétní přístupy, jež mohou vest k produktivní synergii mezi cíli dějepisného vzděláváni, jaké jsou stanoveny v kurikulu, a možnostmi digitálních technologií.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TD03000063" target="_blank" >TD03000063: Innovation in History Education: The Development of Digital Application for Work with Primary Sources</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Marginalia Historica
ISSN
1804-5367
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1/2017
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
25
Pages from-to
15-40
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—