All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Digital Technology in Teaching History and Humanitiesin General

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F18%3A00004969" target="_blank" >RIV/75112779:_____/18:00004969 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2018/08/obsah-MH-1-2017.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2018/08/obsah-MH-1-2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Digitální technologie ve výuce dějepisu a dalších společenskovědních předmětů

  • Original language description

    Studie mapuje, jakým způsobem dějepisnou výuku v České republice ovlivňuje rozvoj digitálních technologii. Navazuje na diskuse vedené o jejich užitečnosti, či škodlivosti, přičemž problematiku nahlíží z perspektivy současné didaktiky a mediální teorie. Autoři nabízejí několik sond, které se týkají konkrétních médii a jejich role ve vzdělávání (Wikipedie, digitální učební materiály, interaktivní tabule, počítačové hry a geolokační aplikace). Na příkladu několika aplikaci a souvisejících praktik ilustrují různorodé efekty využiti technologii ve výuce. V návaznosti na koncept historické gramotnosti navrhuji konkrétní přístupy, jež mohou vest k produktivní synergii mezi cíli dějepisného vzděláváni, jaké jsou stanoveny v kurikulu, a možnostmi digitálních technologií.

  • Czech name

    Digitální technologie ve výuce dějepisu a dalších společenskovědních předmětů

  • Czech description

    Studie mapuje, jakým způsobem dějepisnou výuku v České republice ovlivňuje rozvoj digitálních technologii. Navazuje na diskuse vedené o jejich užitečnosti, či škodlivosti, přičemž problematiku nahlíží z perspektivy současné didaktiky a mediální teorie. Autoři nabízejí několik sond, které se týkají konkrétních médii a jejich role ve vzdělávání (Wikipedie, digitální učební materiály, interaktivní tabule, počítačové hry a geolokační aplikace). Na příkladu několika aplikaci a souvisejících praktik ilustrují různorodé efekty využiti technologii ve výuce. V návaznosti na koncept historické gramotnosti navrhuji konkrétní přístupy, jež mohou vest k produktivní synergii mezi cíli dějepisného vzděláváni, jaké jsou stanoveny v kurikulu, a možnostmi digitálních technologií.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TD03000063" target="_blank" >TD03000063: Innovation in History Education: The Development of Digital Application for Work with Primary Sources</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Marginalia Historica

  • ISSN

    1804-5367

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    1/2017

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    15-40

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database