All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Adaptive Hypermedia as a mean for learning programming

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F06%3A00000202" target="_blank" >RIV/61988987:17310/06:00000202 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61988987:17310/06:A1000HEH

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Adaptive Hypermedia as a mean for learning programming

  • Original language description

    Adaptive hypermedia system AHA! was used as a tool to increase the quality of education, to ensure the course of programming in C++ and for testing of students. We incorporated into the evaluation tests the idea of negative points per incorrect answer, which is described. The knowledge of basics, rules and semantics of the language, and also training of programming skill is needed for learning the programming language. This paper describes the approach, which we used to teach/learn course of programmingin C++ language in the winter semester 2005/2006. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of the data gathered in the course ? access to concepts, evaluation of the test in the meaning of correct and incorrect answers ? isshown. The results will be used as a feedback in next run of the course, or as ideas for future extensions of adaptive hypermedia-based education.

  • Czech name

    Adaptivní hypermédia jako prostředek pro výuku programování

  • Czech description

    Adaptivní hypermediální systém AHA! byl použit pro zvýšení kvality výuky i pro testování znalostí v předmětu Programování v C++. Při testování jsme záporně hodnotili chybnou odpověď, tento přístup je v textu popsán. Člának popisuje přístup který jsme využili při výuce v roce 2005/2006. Článek obsahuje základní statistiku přístupu ke konceptům a vyhodnocení testů. Výsledky byly využity jako zpětná vazba na obsah výukového materiálu i pro zlepšená našeho přístupu k výuce v prostředí adaptivního hypermediálního systému.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ICWE

  • ISBN

    1-59593-435-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    1-5

  • Publisher name

    ACM

  • Place of publication

    Palo Alto

  • Event location

    Palo Alto, California, USA

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article