All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation testing with strong motivation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F06%3A00000204" target="_blank" >RIV/61988987:17310/06:00000204 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61988987:17310/06:A1000HEK

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Evaluation testing with strong motivation

  • Original language description

    Tests belongs to the most important approach in the process of verification and validation of students knowledge. The paper describes principles of students testing, which we used in the course of programming. Students were provided with two different kinds of tests: self-tests and evaluation tests for credit. Into the credit evaluation test we incorporate principle, where student for incorrect answer gets negative points. This principle has a strong influence on student behavior in tests and the difference between students behavior in normal and our evaluation tests is described. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of answers ? in the meaning of hard and easy test questions together with typical path through the course ? for the purpose of updating existing course and test and preparation of recommended path is shown.

  • Czech name

    Testování se silnou motivací

  • Czech description

    Testování patří k významným aktivitámpři procesu zjištění znalostí studentů. Příspěvek popisuje princpy použité při testování studentů, které jsme použili při výuce programování. Studenti vyplňovali sebetesty a testy za které byli hodnoceni. V testech naznámky byly využity záporné body přidělené za chybnou odpověď. Což se ukázalo že má vliv na přístup studentů k odpovědi na testy. Statisticky jsme vyhodnotili nejúspěšnější a nejméně úspěšné testové otázky, což poskytuje zpětnou vazbu k obsahu otázek ivýukových materiálů a k návrhu průchodu kurzem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ECI 2006

  • ISBN

    80-8073-598-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    64-69

  • Publisher name

    TU Košice

  • Place of publication

    Košice, Slovensko

  • Event location

    Herlany, Slovensko

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article