Measurement of educational outcomes and educational standards
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA12014C5" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A12014C5 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy
Original language description
Mezi výsledky výuky patří vědomosti, dovednosti, návyky a postoje žáka, či studenta. Měření výsledků výuky umožňují cílové standardy vzdělávání v operacionalizované formě. Je uveden příklad tvorby cílového vzdělávacího standardu v takové formě, aby umožňoval měření výsledků výuky. V České republice jsou uzákoněny rámcové vzdělávací programy (RVP) pro různé stupně a typy škol základních a středních. V RVP jsou uvedeny obecné výstupy žáka pro jednotlivé předměty, tj. cílové standardy, které by měly umožnit měření výsledků výuky, nejsou však v operacionalizované formě. Přílišná obecnost těchto cílových požadavků na žáka však měření neumožňuje. Proto jsou dnes zpracovávány podrobné standardy pro jednotlivé předměty, jsou publikovány pro český jazyk a matematiku. Bude provedena analýza již zveřejněného dílčího cílového standardu z matematiky pro 9. ročník základní školy s cílem, zda umožňuje měření výsledků výuky i úrovně vědomostí a dovedností žáka.
Czech name
Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy
Czech description
Mezi výsledky výuky patří vědomosti, dovednosti, návyky a postoje žáka, či studenta. Měření výsledků výuky umožňují cílové standardy vzdělávání v operacionalizované formě. Je uveden příklad tvorby cílového vzdělávacího standardu v takové formě, aby umožňoval měření výsledků výuky. V České republice jsou uzákoněny rámcové vzdělávací programy (RVP) pro různé stupně a typy škol základních a středních. V RVP jsou uvedeny obecné výstupy žáka pro jednotlivé předměty, tj. cílové standardy, které by měly umožnit měření výsledků výuky, nejsou však v operacionalizované formě. Přílišná obecnost těchto cílových požadavků na žáka však měření neumožňuje. Proto jsou dnes zpracovávány podrobné standardy pro jednotlivé předměty, jsou publikovány pro český jazyk a matematiku. Bude provedena analýza již zveřejněného dílčího cílového standardu z matematiky pro 9. ročník základní školy s cílem, zda umožňuje měření výsledků výuky i úrovně vědomostí a dovedností žáka.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.09.0024" target="_blank" >EE2.3.09.0024: The system of usage a support computer exprimentation for repair experimental competencies of pupils primary and secondary schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou
ISBN
978-80-8082-509-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
130-136
Publisher name
Trnavská univerzita v Trnave
Place of publication
Trnava
Event location
Trnava
Event date
Sep 22, 2011
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—