All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Measurement of educational outcomes and educational standards

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F11%3AA12014C5" target="_blank" >RIV/61988987:17310/11:A12014C5 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy

  • Original language description

    Mezi výsledky výuky patří vědomosti, dovednosti, návyky a postoje žáka, či studenta. Měření výsledků výuky umožňují cílové standardy vzdělávání v operacionalizované formě. Je uveden příklad tvorby cílového vzdělávacího standardu v takové formě, aby umožňoval měření výsledků výuky. V České republice jsou uzákoněny rámcové vzdělávací programy (RVP) pro různé stupně a typy škol základních a středních. V RVP jsou uvedeny obecné výstupy žáka pro jednotlivé předměty, tj. cílové standardy, které by měly umožnit měření výsledků výuky, nejsou však v operacionalizované formě. Přílišná obecnost těchto cílových požadavků na žáka však měření neumožňuje. Proto jsou dnes zpracovávány podrobné standardy pro jednotlivé předměty, jsou publikovány pro český jazyk a matematiku. Bude provedena analýza již zveřejněného dílčího cílového standardu z matematiky pro 9. ročník základní školy s cílem, zda umožňuje měření výsledků výuky i úrovně vědomostí a dovedností žáka.

  • Czech name

    Měření výsledků výuky a vzdělávací standardy

  • Czech description

    Mezi výsledky výuky patří vědomosti, dovednosti, návyky a postoje žáka, či studenta. Měření výsledků výuky umožňují cílové standardy vzdělávání v operacionalizované formě. Je uveden příklad tvorby cílového vzdělávacího standardu v takové formě, aby umožňoval měření výsledků výuky. V České republice jsou uzákoněny rámcové vzdělávací programy (RVP) pro různé stupně a typy škol základních a středních. V RVP jsou uvedeny obecné výstupy žáka pro jednotlivé předměty, tj. cílové standardy, které by měly umožnit měření výsledků výuky, nejsou však v operacionalizované formě. Přílišná obecnost těchto cílových požadavků na žáka však měření neumožňuje. Proto jsou dnes zpracovávány podrobné standardy pro jednotlivé předměty, jsou publikovány pro český jazyk a matematiku. Bude provedena analýza již zveřejněného dílčího cílového standardu z matematiky pro 9. ročník základní školy s cílem, zda umožňuje měření výsledků výuky i úrovně vědomostí a dovedností žáka.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.09.0024" target="_blank" >EE2.3.09.0024: The system of usage a support computer exprimentation for repair experimental competencies of pupils primary and secondary schools</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou

  • ISBN

    978-80-8082-509-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    130-136

  • Publisher name

    Trnavská univerzita v Trnave

  • Place of publication

    Trnava

  • Event location

    Trnava

  • Event date

    Sep 22, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article