Educational Standards and Achieved Level of Resulting Curriculum of Health Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585943" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585943 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávací standardy a dosažená úroveň rezulátového kurikula Výchovy ke zdraví
Original language description
V roce 2015 byly zveřejněny MŠMT ČR Vzdělávací standardy pro tzv. další vzdělávací obory, tedy i pro vzdělávací obor Výchova ke zdraví na 2. stupni základních škol. Vzdělávací standardy jsou v podstatě rozklíčované očekávané výstupy dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jsou formulovány v podobě tzv. indikátorů a ilustrativních úloh. V rámci projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci „Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti (IGA_PdF_2015_003)“ se v oblasti III - Výzkum úrovně osvojeného kurikula žáky ZŠ ve Výchově ke zdraví analyzují výsledky didaktického testu určeného pro žáky 9. ročníků. Cílem je tedy zjistit, zda žáci na konci školní docházky zvládají splnění nastavených očekávaných výstupů dle RVP ZV verze 2013, resp. formulovaných Vzdělávacích standardů Výchovy ke zdraví. Zde jsou předloženy výsledky třetí etapy výzkumu získané od 608 žáků 9. ročníků, které ukazují, že didaktický test byl v průměru splněn na 39 %.
Czech name
Vzdělávací standardy a dosažená úroveň rezulátového kurikula Výchovy ke zdraví
Czech description
V roce 2015 byly zveřejněny MŠMT ČR Vzdělávací standardy pro tzv. další vzdělávací obory, tedy i pro vzdělávací obor Výchova ke zdraví na 2. stupni základních škol. Vzdělávací standardy jsou v podstatě rozklíčované očekávané výstupy dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jsou formulovány v podobě tzv. indikátorů a ilustrativních úloh. V rámci projektu Studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci „Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti (IGA_PdF_2015_003)“ se v oblasti III - Výzkum úrovně osvojeného kurikula žáky ZŠ ve Výchově ke zdraví analyzují výsledky didaktického testu určeného pro žáky 9. ročníků. Cílem je tedy zjistit, zda žáci na konci školní docházky zvládají splnění nastavených očekávaných výstupů dle RVP ZV verze 2013, resp. formulovaných Vzdělávacích standardů Výchovy ke zdraví. Zde jsou předloženy výsledky třetí etapy výzkumu získané od 608 žáků 9. ročníků, které ukazují, že didaktický test byl v průměru splněn na 39 %.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Výchova ke zdraví a zdravý životní styl. Recenzovaný sborník z mezinárodní konference
ISBN
978-80-7394-565-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
10
Pages from-to
13-22
Publisher name
Jihočeská univerzita
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 26, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—