Use of experimential learning in distance learning and e-learning of adults
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3AA0800Q9Z" target="_blank" >RIV/61988987:17450/05:A0800Q9Z - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Use of experimential learning in distance learning and e-learning of adults
Original language description
One of the new theoretical bases appropriate for adult education is experiential learning theory which analyses and evaluates educational projects and study materials for distance learning as well as e-learning educational programmes from the standpointof potential learning effectiveness. It can be a gnoseological theoretical basis of designing educational programmes for adults, either on a theoretical basis of distance learning, e-learning, or on a basis of their purposeful integration. The study gives general tenets of andragogy, presents the main characteristics of experiential learning along with its two major developmental variants ? Kolb´s cycle and Jarvis´ revised model of the processes of learning.
Czech name
Využití učení založeného na zkušenostech v distančním vzdělávání a v E-learningu dospělých
Czech description
Příspěvek se zabývá teoretickými otázkami teorie učení, založené na zkušenostech. Ukazuje na možnosti aplikace této teorie v technologii distančního vzdělávání a v E-learningu dospělých účastníků. Přináší příklady využití této teorie ve výuce pedagogických disciplin v univerzitní přípravě učitelů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
22
Pages from-to
129-150
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—