All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F06%3A00000017" target="_blank" >RIV/61988987:17450/06:00000017 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning

  • Original language description

    The topic Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning is solved in a project of the Czech Science Foundation. A research team from three Czech universities (University of Ostrava, Charles University in Prague and University of West Bohemia in Pilsen) is working on the project. Its aim is to summarise the theoretical concepts, to analyse sources of the content, to assess the methodological background and to search for technical solutions how to transfer some titles of the currentcourseware into electronic version and to evaluate the efficiency of the procedure. The methodology of transformation can help authors of (not only e-learning) study materials, they may benefit from the old instructional programmes.

  • Czech name

    Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu

  • Czech description

    Projekt Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu je řešen v rámci Grantové agentury ČAV. Výzkumný tým sestává z pracovníků tří univerzit (Ostravská univerzity, Karlova univerzita a Západočeská univerzita). Projekt si klade za cíl shrnout teoretická východiska, analyzovat obsahové zdroje, posoudit metodické zázemí a hledat technické řešení s cílem dalšího využití pro e-learning. Chceme posoudit možnosti převodů vytypovaných existujících výukových programů a dat do podoby vhodné pro e-learning azhodnotit efektivnost takového postupu. Inovované výukové programy prakticky ověříme ve výuce a učení. Pokud se ukáže, že takový postup bude efektivní, vypracujeme metodiku transformace. Chceme prokázat, že inovace některých dříve vytvořených výukových progr

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Vol. 8

  • Issue of the periodical within the volume

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    97

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database