Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F06%3A00000017" target="_blank" >RIV/61988987:17450/06:00000017 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning
Original language description
The topic Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning is solved in a project of the Czech Science Foundation. A research team from three Czech universities (University of Ostrava, Charles University in Prague and University of West Bohemia in Pilsen) is working on the project. Its aim is to summarise the theoretical concepts, to analyse sources of the content, to assess the methodological background and to search for technical solutions how to transfer some titles of the currentcourseware into electronic version and to evaluate the efficiency of the procedure. The methodology of transformation can help authors of (not only e-learning) study materials, they may benefit from the old instructional programmes.
Czech name
Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu
Czech description
Projekt Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu je řešen v rámci Grantové agentury ČAV. Výzkumný tým sestává z pracovníků tří univerzit (Ostravská univerzity, Karlova univerzita a Západočeská univerzita). Projekt si klade za cíl shrnout teoretická východiska, analyzovat obsahové zdroje, posoudit metodické zázemí a hledat technické řešení s cílem dalšího využití pro e-learning. Chceme posoudit možnosti převodů vytypovaných existujících výukových programů a dat do podoby vhodné pro e-learning azhodnotit efektivnost takového postupu. Inovované výukové programy prakticky ověříme ve výuce a učení. Pokud se ukáže, že takový postup bude efektivní, vypracujeme metodiku transformace. Chceme prokázat, že inovace některých dříve vytvořených výukových progr
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Volume of the periodical
Vol. 8
Issue of the periodical within the volume
—
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
10
Pages from-to
97
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—