All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

HOW TO CREATE EDUCATIONAL MATERIALS FOR VISUALLY IMPAIRED STUDENTS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA0800S9B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A0800S9B - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61988987:17450/08:A1000S9B

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak správně vytvářet textové materiály pro studující se zrakovým postižením

  • Original language description

    Studenti se zrakovým postižením se mohou do běžné výuky zapojit bez větších obtíží. Problém nastává v dostupnosti studijních materiálů a to s ohledem na charakter jejich handicapu. Většinou je nejvhodnější podobou forma elektronická. Skupinu osob se zrakovým handicapem ale netvoří pouze lidé nevidomí, nýbrž např. také lidé se zúženým zorným polem, s velmi vysokou krátkozrakostí, barvoslepostí a dalšími zrakovými vadami. Každá skupina využívá pro práci s počítačem speciální technologie, které jim obsah textu zpřístupňují. Při tvorbě textů, které budou používat zrakově handicapovaní, je vhodné dodržovat určitá pravidla, aby byla čitelnost textu dobrá, a to např. tyto.: psaný text je nejlépe čitelný bez pozadí; struktura kapitol by měla mít vždy stejný řád; všechny grafické prvky, které nesou významové sdělení, by měly mít doplňující textovou alternativu; tabulky dávají smysl čtené po řádcích atd.

  • Czech name

    Jak správně vytvářet textové materiály pro studující se zrakovým postižením

  • Czech description

    Studenti se zrakovým postižením se mohou do běžné výuky zapojit bez větších obtíží. Problém nastává v dostupnosti studijních materiálů a to s ohledem na charakter jejich handicapu. Většinou je nejvhodnější podobou forma elektronická. Skupinu osob se zrakovým handicapem ale netvoří pouze lidé nevidomí, nýbrž např. také lidé se zúženým zorným polem, s velmi vysokou krátkozrakostí, barvoslepostí a dalšími zrakovými vadami. Každá skupina využívá pro práci s počítačem speciální technologie, které jim obsah textu zpřístupňují. Při tvorbě textů, které budou používat zrakově handicapovaní, je vhodné dodržovat určitá pravidla, aby byla čitelnost textu dobrá, a to např. tyto.: psaný text je nejlépe čitelný bez pozadí; struktura kapitol by měla mít vždy stejný řád; všechny grafické prvky, které nesou významové sdělení, by měly mít doplňující textovou alternativu; tabulky dávají smysl čtené po řádcích atd.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Soft kompetence v informační společnosti

  • ISBN

    978-80-7368-513-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    83-89

  • Publisher name

    Repronis

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Mar 15, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article