HOW TO CREATE EDUCATIONAL MATERIALS FOR VISUALLY IMPAIRED STUDENTS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA0800S9B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A0800S9B - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61988987:17450/08:A1000S9B
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak správně vytvářet textové materiály pro studující se zrakovým postižením
Original language description
Studenti se zrakovým postižením se mohou do běžné výuky zapojit bez větších obtíží. Problém nastává v dostupnosti studijních materiálů a to s ohledem na charakter jejich handicapu. Většinou je nejvhodnější podobou forma elektronická. Skupinu osob se zrakovým handicapem ale netvoří pouze lidé nevidomí, nýbrž např. také lidé se zúženým zorným polem, s velmi vysokou krátkozrakostí, barvoslepostí a dalšími zrakovými vadami. Každá skupina využívá pro práci s počítačem speciální technologie, které jim obsah textu zpřístupňují. Při tvorbě textů, které budou používat zrakově handicapovaní, je vhodné dodržovat určitá pravidla, aby byla čitelnost textu dobrá, a to např. tyto.: psaný text je nejlépe čitelný bez pozadí; struktura kapitol by měla mít vždy stejný řád; všechny grafické prvky, které nesou významové sdělení, by měly mít doplňující textovou alternativu; tabulky dávají smysl čtené po řádcích atd.
Czech name
Jak správně vytvářet textové materiály pro studující se zrakovým postižením
Czech description
Studenti se zrakovým postižením se mohou do běžné výuky zapojit bez větších obtíží. Problém nastává v dostupnosti studijních materiálů a to s ohledem na charakter jejich handicapu. Většinou je nejvhodnější podobou forma elektronická. Skupinu osob se zrakovým handicapem ale netvoří pouze lidé nevidomí, nýbrž např. také lidé se zúženým zorným polem, s velmi vysokou krátkozrakostí, barvoslepostí a dalšími zrakovými vadami. Každá skupina využívá pro práci s počítačem speciální technologie, které jim obsah textu zpřístupňují. Při tvorbě textů, které budou používat zrakově handicapovaní, je vhodné dodržovat určitá pravidla, aby byla čitelnost textu dobrá, a to např. tyto.: psaný text je nejlépe čitelný bez pozadí; struktura kapitol by měla mít vždy stejný řád; všechny grafické prvky, které nesou významové sdělení, by měly mít doplňující textovou alternativu; tabulky dávají smysl čtené po řádcích atd.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Soft kompetence v informační společnosti
ISBN
978-80-7368-513-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
83-89
Publisher name
Repronis
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Mar 15, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—