All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A new e-learning strategy for cognition of the real world in teaching and learning Science

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900UUQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900UUQ - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11320/09:10069727

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    A new e-learning strategy for cognition of the real world in teaching and learning Science

  • Original language description

    Computer supported inquiry based learning environments are developing along the lines of integrated learning and combining multiple approaches; but till now, they have rarely included virtual and remote experimental environments to form a unified body ofinformation and knowledge in both collaborative and constructivist way. With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education.

  • Czech name

    Nové e-learningové strategie poznávání reálného světa v pedagogických vědách

  • Czech description

    Počítačem podporované objevné učení se vyvíjí v rámci integrovaného učení a kombinuje rozmanité přístupy; ale doposud zřídka zahrnovalo virtuální a vzdálené experimentální prostředí, které by tvořilo jednotnou množinu informací a znalostí vznikající v rámci skupinového i konstruktivistického vyučování. S rozvojem informačních technologií se objevuje příležitost pracovat s reálnými objekty využitím vzdálených a virtuálních experimentů po internetu. Tento referát ukáže, jak vědecky přesné, vzdálené a virtuální experimentální prostředí orientované na řešení problému může vytvořit nové podmínky pro vzdělávání v přírodních vědách.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluation of eLearningu - system approach</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    The New EducationalReview

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    vol. 17

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database