A new e-learning strategy for cognition of the real world in teaching and learning Science
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900UUQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900UUQ - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11320/09:10069727
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
A new e-learning strategy for cognition of the real world in teaching and learning Science
Original language description
Computer supported inquiry based learning environments are developing along the lines of integrated learning and combining multiple approaches; but till now, they have rarely included virtual and remote experimental environments to form a unified body ofinformation and knowledge in both collaborative and constructivist way. With progress in information technologies, the chance to handle real objects by application of remote and virtual experiments across the Internet has emerged. This paper will describe how a scientifically exact and problem-solving-oriented remote and virtual science experimental environment might help to build a new strategy for science education.
Czech name
Nové e-learningové strategie poznávání reálného světa v pedagogických vědách
Czech description
Počítačem podporované objevné učení se vyvíjí v rámci integrovaného učení a kombinuje rozmanité přístupy; ale doposud zřídka zahrnovalo virtuální a vzdálené experimentální prostředí, které by tvořilo jednotnou množinu informací a znalostí vznikající v rámci skupinového i konstruktivistického vyučování. S rozvojem informačních technologií se objevuje příležitost pracovat s reálnými objekty využitím vzdálených a virtuálních experimentů po internetu. Tento referát ukáže, jak vědecky přesné, vzdálené a virtuální experimentální prostředí orientované na řešení problému může vytvořit nové podmínky pro vzdělávání v přírodních vědách.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluation of eLearningu - system approach</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
The New EducationalReview
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Volume of the periodical
vol. 17
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
14
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—