All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Personalisation of Learning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900UY6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900UY6 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Personalisation of Learning

  • Original language description

    Learning can be influenced by many factors. In the paper we deal with such factors as learners personality and quality - particularly learning styles and motivation. In addition we want to prepare training materials and study environment which respects learner?s differences. Personalised e-learning means an automated way of teaching which adapts to different qualities of learners which are characteristic of their learning styles. We have analysed the classifications already published and we propose a set of mutually independent learner?s qualities which influence the learning process.

  • Czech name

    Personalizace e-learningu

  • Czech description

    Učení může být ovlivněno mnoha faktory. V našem příspěvku se zabýváme takovými faktory, jako jsou osobnost a kvalita studenta - zejména učební styly studenta a motivace. Zároveň chceme připravit studijní materiály a studijní prostředí, které bude respektovat odlišnosti studentů. Personalizovaným e-learningem nazýváme automatický způsob výuky, adaptivně se přizpůsobující rozdílným vlastnostem studentů, charakterizujícím jejich učební styly. Tento článek se pokouší o analýzu publikovaných klasifikací a onávrh množiny takových vzájemně nezávislých vlastností studenta, které ovlivňují proces jeho studia.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluation of eLearningu - system approach</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education

  • ISBN

    978-84-692-1788-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    FORMATEX

  • Place of publication

  • Event location

    Lisabon, Portugalsko

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article