Personalisation of Learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA0900UY6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A0900UY6 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Personalisation of Learning
Original language description
Learning can be influenced by many factors. In the paper we deal with such factors as learners personality and quality - particularly learning styles and motivation. In addition we want to prepare training materials and study environment which respects learner?s differences. Personalised e-learning means an automated way of teaching which adapts to different qualities of learners which are characteristic of their learning styles. We have analysed the classifications already published and we propose a set of mutually independent learner?s qualities which influence the learning process.
Czech name
Personalizace e-learningu
Czech description
Učení může být ovlivněno mnoha faktory. V našem příspěvku se zabýváme takovými faktory, jako jsou osobnost a kvalita studenta - zejména učební styly studenta a motivace. Zároveň chceme připravit studijní materiály a studijní prostředí, které bude respektovat odlišnosti studentů. Personalizovaným e-learningem nazýváme automatický způsob výuky, adaptivně se přizpůsobující rozdílným vlastnostem studentů, charakterizujícím jejich učební styly. Tento článek se pokouší o analýzu publikovaných klasifikací a onávrh množiny takových vzájemně nezávislých vlastností studenta, které ovlivňují proces jeho studia.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0242" target="_blank" >GA406/09/0242: Evaluation of eLearningu - system approach</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education
ISBN
978-84-692-1788-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
FORMATEX
Place of publication
—
Event location
Lisabon, Portugalsko
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—